×

امسال 30 میلیون خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شده است

امسال 30 میلیون خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شده است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن ارائه آماری از عملکرد هفت ماهه نخست امسال، جزئیات مسائلی از قبیل ورود وزارت نیرو به سنددار کردن مناطق سیل‌زده ایلام، تنظیم سند در بنگاه‌های املاک، ادعای حق ثبت 10 میلیاردی از سوی بابک زنجانی و آخرین وضعیت آزمون سردفتری ودفتریاران را تشریح کرد

امسال-30-میلیون-خدمات-الکترونیکی-به-مردم-ارائه-شده-است وکیل 

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن ارائه آماری از عملکرد هفت ماهه نخست امسال، جزئیات مسائلی از قبیل ورود وزارت نیرو به سنددار کردن مناطق سیل‌زده ایلام، تنظیم سند در بنگاه‌های املاک، ادعای حق ثبت 10 میلیاردی از سوی بابک زنجانی و آخرین وضعیت آزمون سردفتری ودفتریاران را تشریح کرد.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری 

احمد تویسرکانی در بخشی از این نشست و در پاسخ به سوال «حمایت» در خصوص سیل ایلام و اظهارنظرهای کارشناسی مبنی بر اینکه این اتفاق ناشی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، گفت: متاسفانه وزارت نیرو که وظیفه‌اش حفاظت از حریم رودخانه‌ها بوده، به این موضوع بی‌توجهی کرده اما در حال حاضر در جریان هستم که وزارت نیرو در صدد است تا این نظارت را کامل کند. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: به دلیل سهل‌انگاری‌هایی که وزارت نیرو در گذشته داشته بسیاری از بسترها و حریم رودخانه‌ها که متعلق به دولت بوده مورد تصرف قرار گرفته و باعث شده رودخانه‌هایی که کم‌آب بوده یا خشک شده‌اند مورد ساخت و ساز قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: البته به تازگی طبق هماهنگی‌هایی که وزارت نیرو انجام داده حدود 800 هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها جانمایی و به نام دولت صادر شده است. تویسرکانی، سازمان ثبت اسناد و املاک را یکی از سازمان‌های موفق در رابطه با ارائه خدمات به مردم دانست و گفت: همه مردم با این سازمان سر و کار دارند و خوشبختانه در اصلاح فرآیند خدمات‌رسانی و تحول اداری در سال‌های اخیر و همچنین برون‌رفت از شیوه‌های سنتی و ارائه الکترونیک خدمات به مردم موفق بوده است.

استخدام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،  پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی راه اندازی شد 

 ارائه بیش از 34 میلیون خدمت در هفت ماه نخست امسال

وی با ارائه آمارهای سازمان ثبت در هفت ماهه اخیر گفت: در این مدت 34 میلیون و 778 هزار و 860 خدمت به مردم ارائه شده است که بیش از 30 میلیون 66 هزار خدمت الکترونیکی ارائه شده است بنابراین می‌توان گفت 86 درصد از خدمات این سازمان به مردم الکترونیکی ارائه شده است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این مدت یک میلیون و 744 هزار سند مالکیت صادر شده است که در نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی را پشت سر گذاشته است و در خصوص ثبت اسناد اراضی نیز شاهد رشد 14 درصدی بوده‌ایم. تویسرکانی تصریح کرد: در رابطه با ثبت اسناد اراضی ملی نیز شاهد ثبت 5 هزار و 10 سند مالکیت برای دولت بودیم که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است در رابطه با مسکن مهر نیز 35 هزار و 971 سند در هفت ماهه سال جاری صادر شده است.

 صدور بیش از 7 میلیون سند رسمی

وی عنوان کرد: در رابطه با آمار دفاتر اسناد رسمی باید بگویم 7 میلیون و 531 هزار و 182 سند رسمی در دفاتر تنظیم و برای مردم صادر شد که کاهش 15 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل را داشته است. تویسرکانی با اشاره به آمار اسناد رسمی خرید و فروش گفت: 2 میلیون و 39 هزار و 508 سند ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش 13 درصدی را داشته‌ایم. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ماهانه در هر دفترخانه 152 سند تنظیم شده است گفت: بیشترین اسناد مربوط به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کمترین مربوط به استان‌های گیلان و آستان رضوی بوده است. وی ادامه داد: در تهران نیز متوسط روزانه تنظیم 147 سند گزارش شده است بیشترین اسناد خرید وفروش در هفت ماهه نخست سال جاری در تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس و کمترین اسناد نیز مربوط به استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد است.

تویسرکانی با اشاره به اینکه 16 درصد از اسناد صادر شده برای شخصیت‌های حقوقی بوده است گفت: 22 هزار و 773 سند برای اتباع خارجه صادر شده است که همراه با محتوای تعهدنامه و وکالت صورت گرفته است و همچنین یک هزار و 585 سند مربوط به خرید و فروش اتباع خارجی بوده است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کاهش 3 درصدی ثبت ازدواج در هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: 438 هزار و 205 ازدواج ثبت شده است بیشترین ازدواج نیز مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال برای مردان و 20 تا 24 سال برای خانمها بوده است.  وی در خصوص ثبت آمارهای طلاق در هفت ماهه امسال گفت: 91 هزار و 70 طلاق ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به رده سنی 30 تا 34 سال برای مردان و 25 تا 29 سال برای زنان بوده است همچنین 08/45 درصد طلاق‌ها در کمتر از 5 سال ابتدای زندگی مشترک رخ داده است. تویسرکانی تصریح کرد: بیشترین درصد طلاق‌ها مربوط به عدم تفاهم، دخالت خانواده‌ها، ترک زوجین، عدم تحقق شرایط ضمن عقد، اعتیاد، ترک نفقه، افسردگی، فقر و بیکاری بوده است.

 بیشترین طلاق‌ها مربوط به کهگیلویه و بویراحمد و قزوین

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص آمار بیشترین طلاق‌ها نیز گفت: بیشترین آمار ثبت طلاق مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و قزوین بوده است. وی با بیان اینکه از هر پنج ازدواج یکی به طلاق ختم می‌شود، گفت: از هر 100 هزار نفر 98 طلاق ثبت می‌شود و بیشترین طلاق‌ها از این آمار مربوط به استان‌های خراسان رضوی، گیلان و کرمانشاه و کمترین نیز مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر بوده است.

تویسرکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آمار قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز، گفت: عمده تخریب‌های انجام شده مربوط به تخریب‌های غیرمجاز ساخته شده بوده زیرا نوع تصرفات و تغییر کاربری‌ها اغلب بدون اجازه دستگاه‌های متولی بوده است. وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ثبت شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور گفت: در رابطه با صدور و ثبت علائم تجاری و شرکت‌ها ما اجرای معاهده مادرید را در اختیار داریم در رابطه با آمار این معاهده در هفت ماهه امسال دو هزار و 21 مورد ثبت شده و این بدین معنی است که این مقدار از علایم تجاری کشور ما تقاضای ثبت برند کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هدف از ثبت برند شرکت‌ها را به معنای رعایت حقوق صاحبان آنها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 86 کشور عضو پروتکل مادرید هستند هدف اصلی از ثبت برندها حفظ حقوق صاحبان آنها است و ثبت علامت‌های تجاری به معنای اجازه فعالیت آنها نیست.

سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است - اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

تویسرکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ادعای بابک زنجانی مبنی بر تصرف در ملک وی‌آی‌پی و لواسان که مربوط به شخص دیگری است آیا ثبت این املاک امکان پذیربوده است یا خیر گفت: این پرونده در مرحله رسیدگی است و جزئیات آن در اختیار دادگاه قرار گرفته است. وی درخصوص پرداخت حق ثبت 10 میلیارد تومانی بابک زنجانی گفت: این ادعا صحیح نیست و در نقل وانتقالات سیستم به طور اتوماتیک حق ثبت را درج می‌کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص آخرین وضعیت استخدامی‌های این سازمان نیز گفت: دولت مجوز استخدام هزار و 200 نفر را صادر کرده است 25 درصد از طرف بنیاد شهید و ایثارگران معرفی صورت گرفت و پس از آن آزمون برگزار شد با این حال پیگیری‌ها را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشته‌ایم.

به گفته وی، سازمان ثبت آمادگی خود را برای شروع به کار این افراد اعلام می‌کند و دلیل تاخیر در جذب نیز مشکلات مربوط به کمبود منابع از سوی سازمان مدیریت بوده است.

تویسرکانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اراضی کشور متعلق به دولت است، گفت: 145 میلیون هکتار جزو اراضی و منابع طبیعی محسوب می‌شوند و بخش زیادی نیز مربوط به اراضی کشاورزی است صدور اسناد مالکیت در گذشته به صورت کلی صادر می‌شده است و اشکال کار در این بوده است که حدود مالکیت این اراضی و اسناد شفاف نبوده است با این حال به دنبال این هستیم که حدود مالکیتی اراضی مشخص شوند.

 از ما اصرار و از وزارت راه و شهرسازی انکار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص هشدار دادستانی تهران نسبت به زمین خواری شمال تهران و عدم ثبت بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کدام سازمان‌ها کارشکنی کرده‌اند گفت: همواره تاکید کردیم و مکاتبات فراوانی با دولت و دستگاه‌های متولی برای ثبت اراضی ملی داشته‌ایم چرا که بخشی از اراضی متعلق به حریم شهری مربوط به وزارت راه و شهرسازی و بخش‌های خارج از شهر مربوط به وزارت کشاورزی است اما با این اوصاف متاسفانه در تهران اراضی هستند که نسبت به ثبت آنها هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت آزمون سردفتری ودفتریاران گفت: امسال در حوزه سردفتری ازدواج آزمونی برگزار می‌شود در رابطه با دفاتر اسناد رسمی نیز به موجب قانون به ازای هر 15 هزار نفر یک دفترخانه باید وجود داشته باشد که به نظر ما کشش جامعه بیش از اینها است و نیازهایی وجود دارد. تویسرکانی ادامه داد: اگر در نقاط کوچک یا شهرستان‌هایی که بیش از 15 هزار نفر جمعیت وجود داشته باشد و فاقد دفترخانه اسناد رسمی باشند پس از بررسی‌های لازم، آزمونی نسبت به جذب در این مناطق برگزار می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.