×

آیین نامه اجرایی بند د تبصره 10 قانون بودجه سال 1394 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند د تبصره 10 قانون بودجه سال 1394 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند (د) تبصره (10) قانون بودجه سال 1394 کل کشور

آیین-نامه-اجرایی-بند-د-تبصره-10-قانون-بودجه-سال-1394-کل-کشور وکیل 

17/8/1394 هـ52221ت/107031شماره

وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت صنعت٬ معدن و تجارت

زنان خانه دار از بودجه 94 قلم گرفته شدند - افزایش 25 درصدی بودجه سازمان محیط زیست در لایحه 94 - دولت اجرای جدید آیین دادرسی کیفری را در بودجه 94 لحاظ نکرده است 

وزارت جهاد کشاورزی ـ سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور

هیأتوزیران در جلسه 6/8/1394 به پیشنهاد مشترک وزارتخانههای امور اقتصادی و دارایی٬ صنعت٬ معدن و تجارت و جهاد کشاورزی وبه استناد بند (د) تبصره (10) قانون بودجه سال 1394 کل کشور٬ آییننامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آییننامه اجرایی بند (د) تبصره (10) قانون بودجه سال 1394 کل کشور

ماده1ـ در این آییننامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط بهکار میروند:

الف ـ واحد تولیـدی: بنگاه دارای پروانه بهـرهبرداری یا مجوز از دستگاههـای اجرایی ذیربط.

مشروح ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه - لایحه بودجه و ارتقای سلامت اداری - تایید لایحه بودجه 94 از سوی شورای نگهبان - ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1394 کل کشور

ب ـ هزینه تحقیقاتی و ارتقای وضعیت زیست محیطی: هزینههای طرحهای پژوهشی و مطالعاتی مصوب واحدهای تحقیق وتوسعه نزد دستگاههای اجرایی مربوط که سبب کاهش یا رفع آلایندگی و یا منجر به ثبت اختراع یا حق امتیاز شده باشد.

پ ـ حق امتیاز تولید کالا یا خدمات: امتیاز٬ مجوز یا گواهینامهای که واحد تولیدی برای تولید کالا یا خدمات جدید و یا ارتقای فرآیندهای تولید و ارایه خدمات از دستگاههای اجرایی ذیربط در اثر فعالیتهای تحقیق و توسعه دریافت میکند.

ت ـ ثبت اختـراع: گواهینـامه ثبت اختـراع (یا پتنت) از مراجع ذیصـلاح ملی یا بینالمللی.

ماده2ـ مبلغ بیست میلیارد (20.000.000.000) ریال با نسبت هفتاد درصد (70%) و سی درصد (30%) به ترتیب به وزارتخانه های صنعت٬ معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اختصاص مییابد تا در حدود تخصیص و براساس مبادله موافقتنامه فیمابین با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور تا پنجاه درصد (50%) هزینههای تحقیقاتی یا ارتقای وضعیت زیست محیطی واحدهای تولیدی را در قالب کمک پرداخت نمایند.

تبصره ـ کمک مـوضـوع این ماده هزینه قطعـی شده بـرای دستـگاه ذیربط محسوب میگردد.

ماده3ـ وزارتخانههای مربوط مکلفند ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آییننامه٬ نسبت به تعیین فرآیندهای اجرایی و شاخصهای طرحهای تحقیقاتی مشمول٬ روش اولویتبندی آنها و معیارهای تعیین میزان کمکهای مزبور براساس ماهیت٬ اثربخشی٬ رسوخ فناوری٬ ارتقای بهرهوری٬ پیچیدگی و هزینهبر بودن پژوهشها اقدام نموده و از طریق سامانههای اطلاعرسانی٬ اعلام عمومی نمایند.

کمکهای مذکور براساس سرفصلهای مقرر در ماده (4) این آییننامه به واحد یا واحدهای تولیدی (طرحهای مشترک) ذیربط اختصاص مییابد.

ماده4ـ هزینه های زیر به عنوان هزینههای تحقیقاتی مرتبط قابل قبول میباشد:

الف ـ هزینههای آزمایشگاهی٬ آزمون نمونه اولیه و آزمایشهای بالینی٬ هزینه استانداردهای ایمنی و ارتقای زیستمحیطی.

ب ـ هزینههای ثبت و حفاظت از حق اختراع داخلی و خارجی.

پ ـ هزینههای مربوط به همکاریهای تحقیقاتی با دانشگاهها٬ مراکز پژوهشی و شرکتهای دانشبنیان.

ت ـ هزینههای خرید یا اخذ حق استفاده از اختراعات٬ حق امتیاز و دانش فنی از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که به ثبت اختراع داخلی و خارجی مشروح در ادعانامه منجر شده است.

ابلاغ یک آیین نامه اجرایی مرتبط با قانون بودجه 94

تبصره1ـ کمکهای موضوع این آییننامه تنها شامل آن دسته از هزینههای تحقیقاتی یا ارتقای وضعیت زیست محیطی میشود که حق امتیاز کالا یا خدمات یا ثبت اختراع حاصل از آن پس از تصویب قانون بودجه سال 1394 کل کشور صورت گرفته باشد.

تبصره2ـ اعطای کمکهای موضوع این آییننامه به هر واحد تولیدی منوط به عدم استفاده از مزایا یا کمکهای مشابه برای هر حق امتیاز یا هر ثبت اختراع فقط یک بار مجاز خواهدبود.

ماده5 ـ وزارتخانههای صنعت٬ معدن و تجارت و جهاد کشاورزی حسب مورد با استفاده از تمامی ظرفیتهای ساختاری و نهادی موجود کشور مسئول اجرای این آییننامه بوده و مکلفند گزارشهای مربوط را هر سه ماه یک بار به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و شورای عالی علوم٬ تحقیقات و فناوری ارایه نمایند.

معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.