بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
الهام افراسیابی
آدرس : تهران، منطقه یک ، خیابان شریعتی، بالاتر از مترو قیطریه، بین کوچه پروین و واعظی، پلاک 1897 دفتر وکالت الهام افراسیابی، کدپستی 1933933171
وب سایت الهام افراسیابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
رامین مردانی
آدرس : شهرکرد-حدفاصل فلکه ابی و چهارراه فصیحی-ساختمان سیمرغ-طبقه سوم-دفتر وکالت
وب سایت رامین مردانی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری چهارمحال بختیاری
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مسعود ارونقی
آدرس : تهران خیابان پاسداران پائین تر از میدان نوبنیاد نبش کوهستان یکم پلاک 584 طبقه دوم واحد 1 قبول دعاوی حقوقی و خانواده
وب سایت مسعود ارونقی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز - داور مرکز داوری اتاق ایران - کارشناس رسمی دادگستری
زهرا ابراهیمی
آدرس : بزرگراه نواب،میدان بریانک،هفت چنار،خ حسام الدین ،روبروی کوچه مزرعتی قهرودی،مجتمع پزشکی قائم ،پ 63-،ط دوم
وب سایت زهرا ابراهیمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

نقش الکترونیکی شدن خدمات ثبتی در کاهش فساد

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 25-08-1394
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
نقش الکترونیکی شدن خدمات ثبتی در کاهش فساد

 سال 1392 بود که دستورالعملی در خصوص نحوه استفاده دفاتر اسناد رسمی از سامانه ثبت الکترونیک اسناد یا همان ثبت آنی از سوی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شد و پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت اکنون تمام دفاتر به سامانه الکترونیکی ثبت اسناد مجهز شدند و اسناد خود را براساس آن تنظیم می‌کنند.

اعلام تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق 1394 - نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق - دفاتر ازدواج و طلاق در قانون جمایت خانواده - مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی - هشدار نسبت به کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران - بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - اقامه و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - بیش از 11 هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - مهر و تابلو و آدرس دفاتر اسناد رسمی - نتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی 

بعد از موفقیت‌ها و کاهش مراجعات در این زمینه، اقدامات دیگر از جمله حذف ثبت دستی اسناد در دفتر‌خانه‌ها، حذف استفاده از هرگونه کاغذ در روند ثبت و اجرایی شدن امضای الکترونیکی افراد برای کاهش جرایم و دسترسی آسان در دستور کار قرار گرفت. این اقدام مهم و ارزنده که از سوی دستگاه قضا رقم خورد، علاوه بر کاهش فساد، در کاهش هزینه‌ها و صرف وقت مردم نیز تاثیرگذار بوده و همچنین ثبت آنی می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی کمک کند .

همچنین می توان گفت که سامانه الکترونیکی شدن ثبت اسناد و حذف کاغذ در دفاتر مربوطه موجب جلوگیری از جعل سند و همچنین کاهش چشمگیر کلاهبرداری شده است.

تغییر شناسه کاربری و رمز عبور دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور - وکالتنامه های تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و ایراد به آن ها در دادگاه ها - شایع ترین تخلف در دفاتر اسناد رسمی - آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی 

برای بررسی موضوع به اظهارنظر مسئولان در این زمینه پرداختیم.

  امضای الکترونیک تخلفات را کاهش می‌دهد

در این راستا احمد تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجرای طرح امضاء الکترونیکی که یکی از تکالیف اصلی برنامه توسعه کشور است، در صورت اجرا باعث سرعت و شفافیت کار می‌شود.

وی گفت: حذف کاغذ در اجرای فرایندهای ثبتی از دیگر آثار اجرای این طرح است و با اجرای این طرح تمامی استعلامات و پاسخ به استعلامات فی مابین دفاتر اسناد رسمی و واحدهای ثبتی با امضاء الکترونیکی خواهد بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: ذکر این نکته حائز اهمیت است که اجرای این فرایند ضمن ملاحظات فنی و امنیتی بر بسترهای ارتباطی و اینترنتی موجود کشور استوار خواهد بود و کاهش سرعت و قطعی احتمالی اینترنت می‌تواند بر اجرای طرح تأثیر بگذارد که البته این مسایل در حوزه اختیارات و وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک نیست.

اقاله و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - هزینه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی سالانه افزایش می یابد - فعالیت های دفاتر اسناد رسمی فراتر از تنظیم سند رسمی بیع است - اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی

تویسرکانی افزود: یکی از مسائل مهم در تنظیم اسناد، هویت دقیق اشخاص است که با امضای الکترونیک این امر محقق می‌شود.

وی حذف مکاتبات فیزیکی را نتیجه دیگر امضای الکترونیک اعلام کرد و افزود: در حوزه فرآیندهای ثبتی حذف مکاتبات فیزیکی و تبادل اطلاعات بجای استفاده از کاغذ از طریق فضای مجازی نیاز به تجهیز همه مقامات و مسئولان به امضای الکترونیک دارد که در سازمان ثبت‌اسناد و املاک این اتفاق افتاد و تقریباً تمام سردفتران و مدیران ثبت به امضای الکترونیک مجهز هستند.

  اجرای طرح کاداستر تا تا پنج سال آینده در روستاها

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حذف مکاتبات فیزیکی را نتیجه دیگر امضای الکترونیک اعلام کرد و افزود: طرح کاداستر نیز درتمام کشور درحال انجام است و تا پنج سال آینده در روستاها نیز انجام می شود.

تویسرکانی گفت: طرح کاداستر از سال 73 در کشور اجرایی شد و بر اساس برنامه‌ای که برای شهرها در نظر گرفته شد مقرر بود تا 1 میلیون 100 هزار هکتار از زمین‌های شهری تحت پوشش این طرح قرار بگیرد که تا سال 88، 400 هزار هکتار کاداستر شد و در سال‌های اخیر این میزان به بالای یک میلیون هکتار رسید که باعث شد تا برای تبدیل اسناد مالکیت اقداماتی صورت بگیرد. وی با بیان اینکه حدود 7 هزار دفتر اسناد رسمی در کشور داریم، تصریح کرد: سالانه حدود 90 میلیون برگ اوراق تحت عنوان نیم برگی، یک برگی و خلاصه معاملات در کشور چاپ می‌شد که تصمیم گرفته شد تا همه اینها از طریق سیستم انجام شد که باعث شد تا عقود معین و عقود تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی ثبت الکترونیکی شود.

 ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری - سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است - اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

  کاهش فساد با اجرای طرح کاداستر

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «‌حمایت» در خصوص ثبت الکترونیک و اجرای امضای الکترونیک، اظهارکرد: این طرح می‌تواند نقش موثری در کاهش فساد و جرایم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک از اموری است که باید اجرایی شود، گفت:  امیدواریم با اجرای قانون کاداستر تمام اموری و مشکلات و کلاهبرداری‌ها و حتی زمین‌خواری‌ها نیز کاهش یابد و بودجه لازم به این طرح که بسیار جامع بوده و در کاهش جرایم موثر است، درنظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه بیان کرد: دستگاه قضا با اجرای ثبت الکتروینک و حذف کاغذ توانست اقدامی موثر و مفید در راستای کاهش مشکلات انجام دهد.

اسفنانی افزود: با اقدامات الکترونیکی شدن فرآیند ثبت ما به جرات می‌توانیم بگویییم شاهد کاهش بخش اعظمی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها شدیم.

  حذف ثبت دستی اسناد در دفترخانه‌ها

همچنین محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با مهر در مورد اینکه چرا هنوز دفاتر بزرگ سندنویسی در دفترخانه ها جمع آوری نشده است، گفت: منتظر هستیم آیین نامه قانون کاداستر ابلاغ شود. البته ما ۱۵ دفتر را در تهران پایلوت کردیم تا به صورت آزمایشی نوشتن دستی اسناد در دفترخانه ها حذف و تمامی مراحل ثبت اسناد الکترونیکی انجام شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای ثبت الکترونیکی دفاتر قبلی که مکتوب بوده دارید، گفت: باید تمام این دفاتر اسکن شود تا اطلاعات کاداستر و املاک تبدیل به بانک شود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به اینکه آیا صدور امضای الکترونیک برای شهروندان الزامی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است فعلا ۱۵ دفترخانه به صورت تمام الکترونیک کار ثبت سند را انجام دهند، قطعا تا پایان سال این اقدام فراگیر می شود و لازم است شهروندان صاحب امضای الکترونیک باشند. مبلغ صدور این امضا ۳۵ هزار تومان بوده و ۲ هزار دفتر اسناد رسمی توانایی صدور گواهی امضا و اعطای «توکن» را دارند.

 استخدام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،  پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی راه اندازی شد 

دشتی اردکانی گفت: شهروندان با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند در مدت ۵ دقیقه صاحب گواهی امضا شوند و موسسات و شرکت‌ها و فروشگاه‌ها هم می‌توانند با داشتن مجوز و پروانه کسب اقدام کنند.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

کریمی : برگ سبز ناجا مدرک است و سند رسمی محسوب نمی شود
پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی ممنوع است
اثبات مالکیت در خصوص املاک بدون سند
حق ثبت سند رسمی بر عهده سازمان ثبت اسناد است
خورو سند باز نخرید
سازمان ها و ادارات موظف به پذیرش سند ثبت شده در دفاتر اسناد هستند
خبرگزاری فارس : برگ سبز ناجا سند رسمی محسوب می شود
پلیس مرجع قانونی برای صدور سند رسمی نیست
نیروی انتظامی صلاحیت تنظیم سند رسمی را ندارد ، نباید قانون گریز باشیم
50 درصد موقوفات کشور فاقد سند رسمی است

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
چکونه وصیت نامه تنظیم کنیم ؟ جرم مطبوعاتی چیست ؟ مفهوم طلاق توافقی و غیر توافقی مرگ 165 عابر پیاده در 9 ماهه سال جاری تعیین رییس هیات موسس و هایت امنا بر عهده هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد است دو پسر بچه در آتش خشم نامادری سوختند ، اعترافات نامادری سنگدل بخشش اولیای دم ، 3 محکوم را از قصاص نفس رهایی بخشید سازمان‌ها و مراکز اداری بهای سالیانه اجاره زمین‌های موقوفه را بپردازند انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و 3 اپراتور تلفن همراه رای شماره 680 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:اطلاق مصوبه شورای اسلامی شهر زرین شهر در قسمتهای تعیین عوارض بهره برداری و افتتاحیه رای شماره های 697 و 698 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر بازرگان در خصوص اخذ عوارض حق تفکیک رای شماره 683 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بندهای 1 و 2 مصوبه چهارصد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص عوارض تابلو بررسی تحولات نقنینی امر آمر قانونی - بخش چهارم و پایانی بررسی تحولات تنقینی امر آمر قانونی - بخش سوم بررسی تحولات تقنینی امر آمر قانونی - بخش اول بررسی تحولات تقنینی امر آمر قانونی - بخش دوم زمانی که تن آدمی گران تر از جان آدمیت می شود ضرورت ساماندهی عکاسان و فیلمبرداران یزد دستگیری ها با دلایل باشد ، از دستگیری فله ای افراد در قالب طرح جلوگیری شود حق رفاه و تامین اجتماعی