×

کانون وکلای مرکز بدون توجه به جریانات سیساسی در مسیر عدالت حرکت می کند

کانون وکلای مرکز بدون توجه به جریانات سیساسی در مسیر عدالت حرکت می کند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت کانون وکلای دادگستری مرکز بدون توجه به جریانات سیاسی در مسیر عدالت قضایی حرکت کرده و استقلال خود را حفظ کرده است

کانون-وکلای-مرکز-بدون-توجه-به-جریانات-سیساسی-در-مسیر-عدالت-حرکت-می-کند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز بدون توجه به جریانات سیاسی در مسیر عدالت قضایی حرکت کرده و استقلال خود را حفظ کرده است.

آئین نامه نقل و انتقالات وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز - بیانیه کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مذاکرات لوزان - قانون تشکیل صندوق تعاون وکلا و تامین هزینه های کانون وکلای دادگستری - خبرنامه کانون وکلای دادگستری مرکز - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز

علی نجفی‌توانا با حضور در دومین مجمع حقوق‌دانان و وکلای نیکوکار که صبح امروز در کمیته امداد امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی حاکمیت اجرای عدالت اجتماعی و قضایی است.

وی ادامه داد:‌ عدالت قضایی به نوعی احساس امنیت در زندگی اجتماعی است. نهادها و ارگان‌های مختلفی در هر کشور وظایفی را بر عهده دارند که در کشور ما قوه قضاییه متولی این امر یعنی عدالت قضایی است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خاطرنشان کرد‌: قوه قضاییه برای اجرای عدالت قضایی از ساز و کارهایی استفاده می‌کند، اما باید گفت که نمی‌تواند به تنهایی عدالت قضایی را تامین کند؛ در واقع اجرای مفاد قانون اساسی مستلزم همکاری سه قوه است.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ - استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی 

وی گفت: اگر جرمی اتفاق بیفتد قوه قضاییه وارد می‌شود اما باید گفت که این ورود با نگاه رعب آمیز نیست، بلکه با نگاه اصلاح و درمان این کار را انجام می دهد.

نجفی‌توانا خاطرنشان کرد‌: اگر زمینه اقتصادی مناسب را در جامعه فراهم کنیم قطعا جرم به حداقل می رسد. جرم یک رفتار است مانند سایر رفتارها که به زندگی گذشته افراد باز می‌گردد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان این که در فرهنگ اسلامی احیای افراد بزهکار مطرح است نه محو آنها خاطرنشان کرد:‌ وکلا با توجه به قانون وظیفه دارند هر جا که احساس می‌کنند راهنمایی‌هایشان می‌تواند برای سه قوه مفید باشد، وارد میدان شوند. اصولا اجرای عدالت قضایی بدون حضور وکلا مهم نیست. اگر متهمی به دلیل بیکاری، اعتیاد و غیره مرتکب جرمی شد باید به آن کمک کنیم.

نجفی توانا اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری مرکز به عنوان قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور سعی کرده بدون توجه به جریانات و جناح‌های سیاسی در جریان عدالت قضایی حرکت کند، تابع قانون باشد و در برابر فشارهای مختلف نیز استقلال خود را حفظ کرده است و در کنار سه قوه به حرکت خود ادامه داده است.

استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: وکلای دادگستری مرکز با خدمت رسانی در خدمت افراد نیازمند بوده و هست و تاکنون صد هزار مورد خدمات معاضدتی قضایی داشته است و کماکان بر ارائه این خدمت رسانی اصرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مسئولان کمیته امداد جلسات و مذکرات متعددی را برگزار کرده‌ایم و آماده دفاع از حقوق ملت هستیم بدون اینکه خودمان را وابسته به گروهی از گروه‌های سیاسی بدانیم و تاکنون اجازه نداده‌ایم کانون وکلای دادگستری مرکز دچار جریان زدگی شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.