×

دلایل تجدید تاریخ اعزام سربازان در چند ماهه اخیر

دلایل تجدید تاریخ اعزام سربازان در چند ماهه اخیر

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود، باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد

دلایل-تجدید-تاریخ-اعزام-سربازان-در-چند-ماهه-اخیر

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود، باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد.

فرصت ویژه برای مشمولان غایب - سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - مروری بر قوانین تردد مشمولان غایب در خارج از کشور - احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری - آئین نامه اجرائی بخش معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی - مروری بر قوانین معافیت پزشکی + سوالات متداول - مروری بر قوانین معافیت کفالت + سوالات متداول -  دادگاه عالی انتظامی قضات اعلام کرد - معافیت تحصیلی برای کارآموزی و وکالت اعتبار ندارد - نحوه خدمت سربازی نخبگان و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر

سردار سیدحمید صدرالسادات درباره دوره انتظار مشمولان برای اعزام به خدمت اظهار کرد: مشمولان برای اعزام به خدمت باید درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کنند و با توجه به شرایطی که دارند تاریخ اعزام‌شان مشخص می شود.

   نحوه اعزام مشمولان دیپلم  و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها

وی همچنین درخصوص نحوه اعزام مشمولان دیپلم و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، بیان کرد: مشمولان دیپلم و زیر دیپلم، 19هرماه و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز اول ماه‌های زوج سال و به عبارتی 6 دوره در سال به خدمت اعزام می شوند. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این سئوال که علت تمدید تاریخ اعزام در چند ماهه اخیر چیست؟ گفت: ستاد‌کل نیروهای مسلح در سال گذشته به موجب ابلاغیه‌ای مدت خدمت سربازی را به 24 ماه افزایش داد، اما پس از بررسی‌های دقیق‌تر، مدت خدمت را همان 21ماه اعلام کرد مبنی بر اینکه مشمولان تا پایان سال خود را معرفی کنند، همین امر باعث نگرانی مشمولان و خانواده های آنان شد.

شرط 21 ماهه شدن خدمت سربازی - قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی - تغییر سن سربازی در قانون نظام وظیفه - جزییات مهم معافیت سربازان غایب - جزئیات استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان - شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی 

   تعجیل برخی مشمولان در موعد اعزام

به گزارش ایسنا، سردار صدرالسادات ادامه داد: براین اساس بسیاری از افراد قبل از اتمام فرصت یکساله برای اعزام به خدمت اقدام کردند، تا افزایش خدمت شامل آنها نشود. در همین فاصله سازمان وظیفه عمومی با حجم بالایی از درخواست‌های اعزام به خدمت و تعجیل در موعد اعزام مواجه شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، وی در ادامه افزود: افزایش نیافتن ظرفیت مراکز آموزشی و وجود مشکلات مالی و اعتباری در نیروهای مسلح به ویژه ارتش از دیگر دلایل پذیرش قرار نگرفتن مشمولان بود.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا یادآور شد: به هرحال این موضوعات باعث شد تا دوره انتظار تعداد زیادی از مشمولان برای اعزام به خدمت بیشتر شود.

نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - صفر تا صد قانون جدید سربازی - پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی - مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی بروند + جدول 

   تاریخ‌ اعزام‌ها به تاخیر افتاده است

سردار صدرالسادات تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تعداد درخواست‌های زیادی که برای اعزام به خدمت از اواخر سال گذشته وجود داشته و با توجه به اینکه ظرفیت مراکز آموزشی در نیروهای مسلح نیز محدود است، تاریخ‌های اعزام مشمولان به تاخیر  افتاده است.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.