×

1920 عنوان مجرمانه در کشور داریم

1920 عنوان مجرمانه در کشور داریم

قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از وجود 1920 عنوان مجرمانه در کشور خبر داد که لازم است تعداد این عناوین کاهش یابد

1920-عنوان-مجرمانه-در-کشور-داریم

قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از وجود 1920 عنوان مجرمانه در کشور خبر داد که لازم است تعداد این عناوین کاهش یابد.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  اصل قانونی بودن جرم و مجازات - فرهنگ سازی و نظارت دو رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است

مهدی امیری اصفهانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه خشونت خصوصا در خانواده و علیه زنان با کمبود قوانین و خلاء قانون مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در اجرای صحیح قانون است.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای دقیق قوانین باید بخش‌های مختلف همکاری داشته باشند و از موازی کاری بپرهیزند، عنوان کرد: عملکرد جزیره‌ای هرگز نتیجه نخواهد داد.

امیری اصفهانی با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی و خصوصا خشونت فقط بهزیستی و قوه قضاییه نیستند که نقش دارند، اظهار کرد: نباید از ظرفیت مهم بخش‌های دیگر خصوصا آموزش و پرورش و رسانه‎‌ها غافل شویم.

 مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه - گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی - سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد 

این مسئول قضایی به تشکیل "کمیته ملی پیشگیری از خشونت" هم اشاره کرد و یادآور شد: این کمیته از سال 93 کار خود را آغاز کرده و دستگاه‌های اجرایی مختلفی در آن نقش دارند.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مهمتر از آن تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، تاکید کرد: باید افرادی را برای مجلس انتخاب کنیم که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشند و به علاوه این امر در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود تعداد زیاد عناوین مجرمانه در کشور یاد کرد که این امر آمار زندانیان را نیز بالا برده است.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

امیری اصفهانی معتقد است، در هر بخشی که ضعف ضمانت اجرایی داریم ضمانت کیفری را ضمیمه می کنیم و با اتلاق عنوان مجرمانه و اعمال زور می‌خواهیم مشکلات را اصلاح کنیم.

به گفته این مسئول هم اکنون در کشور 1920 عوان مجرمانه احصاء شده است.

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه کشور جرم زدایی و زندان زدایی را از سیاست های قوه قضاییه دانست و تاکید کرد: باید به سمت روش های جایگزین برویم که بر مبنای پیشگیری تمرکز دارند.

 قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

وی در پایان از رسانه‌ها خواست برای کاهش آسیب های اجتماعی و آگاه سازی مردم در این خصوص پای کار باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.