×

آموزش های پیشگیری از اعتیاد به صورت شبکه ای توسط جوانان ارائه شود

آموزش های پیشگیری از اعتیاد به صورت شبکه ای توسط جوانان ارائه شود

یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استفاده از روش های فرهنگی بهترین راه برخورد، مقابله و پیشگیری از اعتیاد است، گفت ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد به صورت شبکه ای توسط جوانان در کشور لازم است

آموزش-های-پیشگیری-از-اعتیاد-به-صورت-شبکه-ای-توسط-جوانان-ارائه-شود وکیل 

 یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استفاده از روش های فرهنگی بهترین راه برخورد، مقابله و پیشگیری از اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) است، گفت: ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد به صورت شبکه ای توسط جوانان در کشور لازم است.

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدراهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟ - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، محسن زارعی افزود: مشارکت های اجتماعی رویکردی مثبت است و معمولا برای کار پیشگیرانه نیاز به برنامه و اقدامات فرهنگی داریم، هرچه اقدامات فرهنگی دولتی نباشد، در زمینه های مختلف موفق تر خواهیم بود چرا که نمونه های جامعه هدف زمانی که پیشگیری را در دستور کار قرار دهند، نتایج موثری را به همراه دارد.

وی اظهارداشت: زمانی که متناسب با ذائقه متفاوت جوانان برنامه پیشگیرانه انجام گیرد، گیرایی در مورد پذیرش مسئله افزایش می یابد، بنابراین در حوزه مواد مخدر نیز، تشکیل باشگاه هایی از جوانان و نوجوان که گاهی آسیب دیده و ترک اعتیاد کرده اند، جهت انجام برنامه های پیشگیرانه می تواند موثر واقع شود.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها 

مدیرکل سابق مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: افراد آسیب دیده خود مسیر اعتیاد را رفته و تجارب زیادی در این حوزه دارند که می تواند به عنوان درس عبرت به سایر جوانان ارائه شود، بنابراین از این تجارب تلخ و راهکارهای مقابله و پیشگیری از اعتیاد می توان توسط جوانان در خوابگاه ها و مدارس بهره مند شد.

زارعی با اشاره به اینکه ورزش درایجاد انگیزه و روحیه افراد موثر است، گفت: موضوع اوقات فراغت تنها سبب ایجاد اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان نمی شود؛ چراکه برخی با وجود ثروت، اشتغال و داشتن اوقات فراغت متنوع باز هم به اعتیاد روی آورده اند.

وی یکی از علل اصلی اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) در جامعه را تنوع آن برشمرد و اظهار داشت: امروزه جوانان زیادی به دلیل نداشتن آگاهی گرفتار مواد مخدر می شوند، برخی نیز برای درمان افسردگی به سمت موادی روی آورده که در ابتدا خبر نداشته اند که مصرف آن اعتیاد آور است بنابراین تنوع در نوع و روش اعتیاد سبب شیوع این مسئله و آسیب اجتماعی در کشور شده است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: جهت پیشگیری جدی از اعتیاد باید آموزش ها به صورت شبکه ای توسط جوانان و ذائقه آنها ارائه شود چرا که آموزش اجباری تاثیری نداشته و سبب پیشرفت در حوزه مقابله با اعتیاد نخواهد شد.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر  

زارعی با تاکید بر اینکه اعتیاد جرم به شمار نمی رود، فرد معتاد بیمار است و برای درمان آن باید اقدامات لازم صورت گیرد بنابراین مجازات این افراد و در کل تشدید مجازات در این زمینه اثر گذار نیست و پاسخگوی مبارزه با اعتیاد به شمار نمی رود.

وی خاطر نشان کرد: سهل الوصول بودن مواد مخدر از دیگر علل اعتیاد در کشور و افزایش آن به شمار می رود که این مسئله موید آن بوده که برخورد با فروشندگان اصلی و قاچاقچیان به اندازه کافی نبوده است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.