×

شاخصه مهم زندانبانی اسلامی رفتار انسانی با زندانیان است

شاخصه مهم زندانبانی اسلامی رفتار انسانی با زندانیان است

مدیرکل زندان‌های کرمانشاه، رعایت حقوق شهروندی بازداشت شدگان را مورد تاکید قرار داد و گفت شاخصه مهم زندانبانی اسلامی رفتار انسانی با زندانیان و حفظ حقوق شهروندی آنان است

شاخصه-مهم-زندانبانی-اسلامی-رفتار-انسانی-با-زندانیان-است وکیل 

مدیرکل زندان‌های کرمانشاه، رعایت حقوق شهروندی بازداشت شدگان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شاخصه مهم زندانبانی اسلامی رفتار انسانی با زندانیان و حفظ حقوق شهروندی آنان است.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

 اژدر اسدبیگی اظهار کرد: نوع جرم بازداشت شدگان تاثیری در نحوه رفتار انسانی با آنان ندارد. در هر صورت توجه به حقوق شهروندی این افراد با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه نظام زندانبانی اسلامی از سوی شهید والامقام اسدالله لاجوردی اظهار کرد: رویه اصلاحی و تربیتی با محوریت نشر فرهنگ و اخلاق دین مبین اسلام در زندان های کشور اجرایی شده و باعث تحولات چشمگیری در این زمینه شده است.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - شرایط و ضوابط مرخصی 15 روزه به زندانیان به مناسبت لیالی قدر - اجازه نمی دهیم زندان برای زندانیان قانون شکن به محیطی امن تبدیل شود

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه رسیدگی به مشکلات بازداشت شدگان از جمله حفظ سلامت روحی، روانی و جسمانی آنان با هدف ایجاد زمینه اصلاح و تربیت مجرمان را شغلی سخت اما تلاش صادقانه در این عرصه را موجب قرب و رضایت خداوند سبحان و مسئولان نظام از عملکرد دست اندرکاران بیان کرد.

این مقام مسئول شاخصه اصلی نظام زندانبانی اسلامی را رفتار انسانی با زندانیان و حفظ حقوق شهروندی آنان بر اساس تعالیم دینی توصیف کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.