×

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخابات به زودی

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخابات به زودی

رییس کل دادگستری استان تهران در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان تهران گفت پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و سلامت انتخابات، اولویت اصلی دستگاه قضایی در برهه انتخابات است

تشکیل-شعب-ویژه-رسیدگی-به-تخلفات-و-جرایم-انتخابات-به-زودی وکیل 

رییس کل دادگستری استان تهران در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی ( مقالات مرتبط با انتخابات - سوالات مرتبط با انتخابات ) استان تهران گفت: پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و سلامت انتخابات، اولویت اصلی دستگاه قضایی در برهه انتخابات است.

استفاده از منابع دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است - منع قانونی استفاده از تریبون های مذهبی برای تبلیغات انتخاباتی - طرح استانی شدن انتخابات با ایرادات متعددی مواجه است - قانون اصلاح ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی - نقاط مثبت و منفی طرح استانی شدن انتخابات از زبان یک حقوقدان - بررسی جرایم مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی - انتخاب کانون ها و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی - برای مقابله با تخلفات انتخاباتی نیازی به دستورالعمل نیست 

 غلامحسین اسماعیلی ضمن تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: اهمیت انتخابات آتی برای همگان به‌ویژه افرادی که دل بسته به نظام و انقلاب هستند، پوشیده نیست، مخصوصاً که با تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مواجه هستیم.

وی بیان کرد: نظام اسلامی ما از حیث محتوا مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و برگزاری انتخابات‌های گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز موید همین مطلب است؛ لذا از این حیث یک نظام بی‌بدیل در جهان است. وظایف خطیری بر عهده این ستاد گذاشته شده، لکن محور اصلی آن باید پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف احتمالی باشد. مهم‌ترین مسئولیت ما برگزاری انتخابات سالم و ارتقاء اعتماد عمومی است، البته در چارچوب مقررات قانونی با تخلفات و جرایم احتمالی در اشکال مختلف آن برخورد قاطع خواهد شد.

قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی - مشکل بدون راه حل ، منبع تامین هزینه های انتخاباتی است - طرح استانی شدن انتخابات خام و دارای ابهام است 

وی افزود: لازم است کلیه سیاست‌ها، راهبردها و شرح وظایف مصوب در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات ( مقالات مرتبط با انتخابات - سوالات مرتبط با انتخابات ) با مسئولیت دادستان کل کشور، نصب‌العین اعضاء ستاد قرار گیرد. به‌زودی در کلیه واحدهای قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی در انتخابات آینده هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه تشکیل شده و راجع به آن اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. در این خصوص ضروریست نسخه‌ای از گزارش‌های مربوط به جرایم و تخلفات به دبیرخانه ستاد نیز منعکس شود.

اسماعیلی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به چند نمونه از اقدامات و تدابیر ضروری برای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات احتمالی در انتخابات پیش رو در مورد ظرفیت بسیار بالای مطبوعات و رسانه های جمعی در این راستا تاکید کرد و گفت: ارباب جراید و رسانه‌های جمعی می‌توانند با پرداختن به اهمیت نفس انتخابات و بیان نکات قانونی و اخلاقی راجع به آن، همراه با ایجاد نشاط و تحرک در جامعه مانع از وقوع بسیاری از تخلفات احتمالی شوند.

شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی - احمدی نیاز : نیازی به دستورالعمل جدید در رابطه با انتخابات نیست 

در این جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، اخبار مهم در رابطه با انتخابات اسفند ماه سال جاری از سوی تعدادی از اعضاء ستاد مطرح شد و پس از انجام مباحث کارشناسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطروحه، چند مصوبه نیز در موارد مختلف به‌ویژه زمان برگزاری جلسات ستاد به تصویب رسید.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.