×

آغاز راه اندازی شبکه ملی تحدید حدود مالکیت ها در کشور

آغاز راه اندازی شبکه ملی تحدید حدود مالکیت ها در کشور

شبکه ملی تحدید حدود مالکیتها با استقرار ایستگاه های ماهواره‌ای در جهت تحدید حدود مالکیت‌های دولت و مردم و در اجرای کاداستر جامع در چند استان راه اندازی و به مرور در سراسر کشور ایجاد می‌شود

آغاز-راه-اندازی-شبکه-ملی-تحدید-حدود-مالکیت-ها-در-کشور

شبکه ملی تحدید حدود مالکیتها با استقرار ایستگاه های ماهواره‌ای در جهت تحدید حدود مالکیت‌های دولت و مردم و در اجرای کاداستر جامع در چند استان راه اندازی و به مرور در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در آئین افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان در استان سمنان سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: متاسفانه آسیب‌های زیادی از عدم تثبیت مالکیت‌های دولتی داریم که با اجرای تکالیف قانونی، به نتیجه رساندن کاداستر جامع، تعامل با دستگاه های متولی حراست از اراضی ملی و بیت المال و تحولات گسترده در فرآیندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وضعیت مطلوبی را در آینده نزدیک در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت روز افزون اطلاعات مکان محور و حرکت به سمت ایجاد شهرهای هوشمند اظهار داشت: دیگر مثل گذشته محدوده مالکیت‌ها به صورت توصیفی به ملک مجاور ارجاع داده نمی شود و مالکیتها با داده های رقومی و مختصات جهانی در سیستم کاداستر ثبت می شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اهمیت ارتقاء نظم و افزایش بهره وری در جامعه افزود: امروز جامعه به شدت نیازمند ارتقاء بهره وری و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است و باید بیش از پیش به ظرفیت های نهفته جامعه توجه گردد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: امروز نیازمند ارتقاء قوانین و زیرساختها در حوزه نقل و انتقالات و مالکیت‌های دولتی و شخصی در کشور هستیم چرا که با توسعه شهرها، افزایش جمعیت و پیچیدگی امور اگر با یک برنامه ریزی مناسب و نقشه راه به دنبال سامان امور نباشیم و تن به روزمرگی بدهیم قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: سازمان ثبت با بیش از یکصدسال سابقه فعالیت همچنان به طریق سنتی اداره می شد اما در حال حاضر با بردن پیشخوان ارائه خدمات به داخل منازل مردم و بهره گیری از فن‌آوری اطلاعات، امور ثبتی با هزینه کمتر و دقت و سرعت بیشتری در حال انجام است و دورنمای بسیار خوبی از ارائه خدمات ثبتی به ویژه با حذف مراجعات و ارتقاء سلامت اداری شکل گرفته است.

تویسرکانی با اشاره به بسته شدن راه های ارتکاب به تخلف در اکثر فرآیندهای ثبتی با رصد لحظه ای و برخط این امور اظهار داشت: امروز دیگر امکان صدور سند مالکیت معارض و جعلی در کشور از بین رفته است و این در حالی است که در گذشته حتی ساز و کار قانونی هم برای صدور این گونه اسناد پیش بینی شده بود.

وی تاکید کرد: ماموریت ها و خدمات گسترده سازمان ثبت همچون گردنه‌ای است که اکثر بخش های کشور به ویژه بخش های برنامه ریزی و اقتصادی حتما باید از آن عبور کنند چرا که این سازمان با بهره گیری از سامانه های متعدد آمار و تحلیل های ارزشمندی را برای برنامه ریزی‌های مختلف ملی تولید می نماید.

کاتب، نماینده مردم شهرستان های گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات موثر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال های اخیر به ویژه در امر کاهش یا حذف مراجعات، اجرای طرح کاداستر و استفاده از فنآوری های نوین افزود: نگاه و تاکید مجلس شورای اسلامی نیز به اینگونه اقدامات است چرا که تضمین سلامت اداری در گرو کاهش هرچه بیشتر مراجعات مردم به دستگاه ها می باشد.

وی اظهار داشت: همین که مردم امروز در منازل خود بسیاری از امور ثبتی را بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می دهند بزرگترین خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان با انتزاع امور ثبتی این شهرستان از شهرستان گرمسار با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمع زیادی از مسئولین استانی محلی علیرغم استقرار کامل بسیاری از ادارات در این شهرستان کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.