×

تاکید و توافق ایران و عمان بر گسترش مناسبات آمبودزمانی

تاکید و توافق ایران و عمان بر گسترش مناسبات آمبودزمانی

رییس سازمان بازرسی کل کشور در سفری کوتاه به عمان از کمیسیون حقوق بشری (آمبودزمانی) پادشاهی عمان بازدید کرد

تاکید-و-توافق-ایران-و-عمان-بر-گسترش-مناسبات-آمبودزمانی

رییس سازمان بازرسی کل کشور در سفری کوتاه به عمان از کمیسیون حقوق بشری (آمبودزمانی) پادشاهی عمان بازدید کرد.

 قاضی سراج در جریان سفر به جمهوری اسلامی پاکستان و در مسیر برگشت، در فرصتی چندساعته در کشور پادشاهی عمان حضور یافت و ضمن بازدید از کمیسیون حقوق بشری (آمبودزمانی) پادشاهی عمان در جلسه‏‌ای با رییس و معاونین کمیسیون مزبور گفت‌وگو کرد و زمینه حضور و عضویت عمان در انجمن آمبودزمان آسیایی و نهاد تازه تأسیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار طرفین ضمن بررسی تاریخچه رسیدگی به شکایات و دعاوی مردمی در صدر اسلام تحت نهاد "دیوان‌المظالم" با تاکید بر اهمیت گسترش روزافزون سطح روابط و مناسبات دو کشور، بر ارتقاء روابط دو دستگاه در حوزه همکاری‌‏های آمبودزمانی تاکید کردند.

در این دیدار محمدبن عبدالله الریامی رییس کمیسیون حقوق بشر عمان ضمن معرفی اقدامات این کمیسیون تازه تأسیس، اظهار کرد: کمیسیون دارای 14 عضو است که 6 عضو آن از طرف دولت و سایر اعضاء از بخش‏‌های مدنی و مردمی انتخاب می‌‏شوند. این کمیسیون در 4 کمیته امور حقوقی، بین‌الملل، نظارت و کنترل و ارشاد به ارائه خدمات به شهروندان عمانی می‏‌پردازد.

در این جلسه سراج گزارش مختصری از نتایج حضور سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین اجلاس و هفدهمین جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی که به میزبانی کشور پاکستان برگزار شد، ارائه داد.

الریامی رئیس کمیسیون حقوق بشری عمان، ضمن تبریک انتخاب دوباره سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو هیات‌مدیره و انتخاب قاضی سراج به ‏عنوان خزانه‌دار‌ کل انجمن آمبودزمان آسیایی با استقبال از پیشنهاد ایشان، تمایل خود را برای حضور و عضویت در دو نهاد مزبور اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تصمیم‏‌گیری نهایی در رابطه با این موضوع منوط به تحقیق بیشتر و طی‌شدن روندهای قانونی است.

در این دیدار سراج از الریامی برای حضور در جمهوری اسلامی ایران و بحث و بررسی بیشتر در خصوص گسترش زمینه‌های همکاری آمبودزمانی رسماً دعوت به عمل آورد.

این سفر پس از بازگشت سراج از کشور پاکستان و اجلاس آمبودزمان آسیایی با هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط انجام گرفت و سیبویه سفیر کشورمان در عمان نیز در این دیدار حضور داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.