×

سازمان زندان ها در تولید زندانی نقشی ندارد

سازمان زندان ها در تولید زندانی نقشی ندارد

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت در جامعه باید بسیاری از حمایت‌ها از افراد به عمل می‌آمد، اما این اتفاق نیفتاده است در حال حاضر در زندان‌های کشور 43 هزار و 500 نفر تحت پوشش درمان با متادون هستند و 5 میلیارد در سال هزینه درمان با متادون در زندان‌ها می‌شود

سازمان-زندان-ها-در-تولید-زندانی-نقشی-ندارد وکیل 

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها گفت: در جامعه باید بسیاری از حمایت‌ها از افراد به عمل می‌آمد، اما این اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر در زندان‌های کشور 43 هزار و 500 نفر تحت پوشش درمان با متادون هستند و 5 میلیارد در سال هزینه درمان با متادون در زندان‌ها می‌شود.

دکتر تشکریان در مراسم روز جهانی ایدز که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که بعد از آزادی فرد مبتلا به HIV، او را تحت پوشش درمان‌ با متادون نگه داریم تا به دنبال مواد فروشی، تن فروشی و غیره نرود.

وی گفت: سازمان زندان‌ها در تولید زندانی نقش ندارد بلکه زندانی ماحصل جامعه است. ما در زندان همه خدمات درمانی، دارویی، پزشکی، جراحی و غیره را رایگان انجام می‌دهیم، اما آیا زمانی که این فرد بیرون از زندان بیاید باز هم این اقدامات انجام می‌شود.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: فردی که در زندان به آخر خط رسیده با ما همکاری می‌کند.

وی به همکاری سازمان زندان‌ها با وزارت بهداشت در زمینه کنترل HIV اشاره و اظهار کرد:‌ کاری که اکنون انجام می‌دهیم بحث بیماریابی فعال HIV است که آن را در چهار استان کشور انجام دادیم و تا پایان سال به 14 استان تسری می‌یابد. همچنین در نظر داریم تا سال آینده این بیماریابی را در 31 استان با کمک وزارت بهداشت انجام دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.