×

اعتماد عمومی به قوه قضاییه به سادگی بدست نمی آید

اعتماد عمومی به قوه قضاییه به سادگی بدست نمی آید

معاون قضایی رییس کل دادگستری لرستان گفت اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی اعتبار ارزشمندی است که به سادگی ب‎دست نمی‎آید و مستلزم خدمت‎رسانی عادلانه است

اعتماد-عمومی-به-قوه-قضاییه-به-سادگی-بدست-نمی-آید وکیل 

معاون قضایی رییس کل دادگستری لرستان گفت: اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی اعتبار ارزشمندی است که به سادگی ب‎دست نمی‎آید و مستلزم خدمت‎رسانی عادلانه است.

 قاضی سیاهپوش در جمع خبرنگاران گفت: در بررسی عملکرد واحدهای مختلف قضایی لرستان و به‎خصوص شعب تجدیدنظر استان، نظارت ویژه شخص رئیس کل دادگستری لرستان بر پرونده‎های قضایی و تعمیق در نحوه رسیدگی به پرونده‎ها ستودنی است؛ زیرا از میان چندین هزار پرونده‎ای که به تجدیدنظر استان ارجاع داده می‎شود، رییس کل دادگستری استان با نکته‌‎سنجی و مطالعه تمامی پرونده‎های تجدیدنظر و با صرف صدها ساعت وقت در ساعات اداری و غیراداری، دقت عمل و ارجاع صحیح را در این خصوص مبذول می‎‏دارد.

وی اظهار کرد: رعایت موازین قانونی و رأفت اسلامی رئیس شورای قضایی استان از جمله مهمترین نکات در بررسی پرونده‎های تجدیدنظر است. در این راستا رئیس کل دادگستری لرستان ضمن نظارت بر نحوه نگارش آراء قضات و نحوه دستورات ایشان و سایر ترتیبات شکلی و ماهوی پرونده‎ها و نهایتا شناخت علمی قضات دادگستری استان، موجب انتخاب بهترین آراء و دستورات قضایی شده و لرستان را از لحاظ صدور آراء و احکام قضایی در کشور شاخص کرده است.

نماینده دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی بر قضات لرستان تصریح کرد: نظارت بر پرونده‎ها با مدیریت زمان در جلسات سازمانی و بین سازمانی موجب شده تا تمامی معاونین دادگستری استان نیز از پویایی و تعامل خوبی در عرصه قضایی و برنامه‎های معاونت‎های دادگستری برخوردار باشند، مضاف بر اینکه سخت‎کوشی تمامی کارکنان دادگستری لرستان و تکریم ارباب رجوع در جهت ارتقاء دستگاه قضایی موجب ارتقاء اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی و کاهش جرایم شده است.

سیاهپوش اضافه کرد: اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی اعتبار ارزشمندی است که به سادگی به‎دست نمی‎آید و مستلزم خدمت‎رسانی عادلانه است؛ در ضمن کاهش جرایم نیز بسترساز سرمایه‎گذاری و اشتغال‎زایی در لرستان است. بر اساس آمارهای متعدد در سنوات گذشته، لرستان از جمله امن‎ترین استان‎های کشور است.

وی با اشاره به آمار پرونده‎های شعب تجدیدنظر بیان کرد: در سال‎ گذشته 14 هزار و 272 فقره پرونده توسط رییس کل دادگستری لرستان مطالعه و ارجاع شده که از این میزان 13 هزار و 906 فقره در پایان سال مختومه و صرفا 624 پرونده باقی مانده که در سال ‎جاری نیز مختومه شده‎اند. بر اساس آخرین آمار دستگاه قضایی در شعب تجدیدنظر، دادگستری لرستان رتبه سوم کشوری را دارد و این نشان از رسیدگی به‎موقع و عدم اطاله دادرسی در دادگستری لرستان است، قاعدتا تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی با رسیدگی عادلانه و بر مبنای مدیریت زمان میسر است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.