×

تصادفات رانندگی 10 سال گذشته در جاده هراز 570 قربانی گرفت

تصادفات رانندگی 10 سال گذشته در جاده هراز 570 قربانی گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت بیش از 570 نفر در ده سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز جان خود را از دست دادند

تصادفات-رانندگی-10-سال-گذشته-در-جاده-هراز-570-قربانی-گرفت

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیش از 570 نفر در ده سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز جان خود را از دست دادند.

دکتر علی عباسی با بیان اینکه از سال 85 تا 94 تعداد 570 نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز جان خود را از دست دادند که سال 92 با تعداد 78 نفر، سال 1390 با تعداد 76 نفر و سال 88 با تعداد 69 به ترتیب بیشترین و سال 91 با 46 نفر کمترین تعداد کشته در اثر تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان پزشکی قانونی متولی اعلام کشته‌های ناشی از تصادفات است. برای پزشکی قانونی مشخص نیست چرا همه سازمان‌ها علاقه‌مند هستند آمار عملکرد بدهند و کشته‌های تصادفات جاده ای را اشتباه اعلام کنند در صورتی که این آمار مختص به پزشکی قانونی است.

عباسی تصریح کرد: پزشکی قانونی چون تنها مرجع صدور مجوز دفن برای کشته شدگان تصادفات است، همیشه از دیگر سازمان‌ها با احتیاط و دقت بیشتری آمار کشته شدگان را اعلام می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: هیچ فردی که بر اساس تصادف از دنیا برود، بدون مجوز پزشکی قانونی دفن نمی‌شود. برای همین، پزشکی قانونی بیشترین و دقیق‌ترین آمار تلفات جاده را دارد و طبق قانون اعلام می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال تعداد 49 نفر در شهرستان آمل در اثر تصادفات رانندگی کشته شده که از این تعداد 40 نفر در محور برون شهری و مابقی در محور درون شهری به ثبت رسید.

مازندران دارای سه محور مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.