×

آگاه سازی مردم در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

آگاه سازی مردم در پیشگیری از وقوع جرم موثر است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر اهمیت کارکردهای شورای اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی تاکید کرد و گفت پیشگیری‌ها باید مردمی شود و در این رابطه بحث اطلاع‌رسانی بسیار جدی است که در آینده نیز مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد

آگاه-سازی-مردم-در-پیشگیری-از-وقوع-جرم-موثر-است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر اهمیت کارکردهای شورای اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی تاکید کرد و گفت: پیشگیری‌ها باید مردمی شود و در این رابطه بحث اطلاع‌رسانی بسیار جدی است که در آینده نیز مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

محمدباقر الفت در گفت‌وگو با میزان با تشریح عملکرد کارگاه سه روزه آموزش رابطین رسانه‌ای واحدهای ستادی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور اظهار کرد: ماموریت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم در حوزه اجتماعی و هم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم معطوف به موضوعاتی است که باید توسط مردم مورد عمل قرار گیرد.
وی افزود: در این ارتباط عناصر اطلاع‌رسانی را به صورت حرفه‌ای مورد تقویت قرار خواهیم داد و آنان را با مهارت‌ها و فنون حوزه آشنا می‌کنیم. الفت همچنین گفت: در این کارگاه نمایندگان اطلاع‌رسانی استان‌ها از سراسر کشور دعوت شده‌‌‌اند و با بهره‌گیری از اساتید مجرب، فنون و حرف را به دعوت شدگان انتقال می‌دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: برنامه‌هایی را در سطح استان‌ها اجرا می‌کنیم که هم مردم را با مقررات و حقوق زندگی اجتماعی آگاه کنیم و هم نگاه و قضاوت و انتظاراتشان را از قوه قضاییه و معاونت پیشگیری از وقوع جرم مورد سنجش قرار دهیم .وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم لازم است به صورتی دقیق و همه جانبه این موضوع را که امری ملی است در تمام استان‌های کشور اجرا کنیم. الفت موضوع اطلاع‌رسانی و ضرورت‌های آن را زمینه توسعه روابط عمومی‌ها در قوه قضاییه دانست و گفت: در این مسیر تلاش شد تا حوزه فعالیت روابط عمومی‌ها گسترش یابد و علاوه بر پیشرفت‌های یک دهه گذشته رویکردهای جدیدی در زمان ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی همچون معاونت پیشگیری از وقوع جرم ایجاد شد.

وی با اشاره به لایحه پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: این لایحه هم به تصویب مجمع رسید و هم دستور انتشار آن از سوی رییس مجلس  صادر و در روزنامه رسمی نیز منتشر شد که پس از اجرایی شدن این قانون اتفاق خوبی انجام می‌شود و آن هماهنگی در مباحث پیشگیری بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها است. الفت اضافه کرد: تولید برنامه و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در معاونت پیشگیری به عنوان گامی اصلی بوده و لازم است به عنوان تولیدکننده فکر و اقدامات با مردم ارتباط برقرار شود و از سطح سازمانی فرا‌تر رفت.
وی بیان کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز لازم است از تجربه دیگر دستگاه‌ها کمک بگیریم و به صورتی دقیق و همه جانبه موضوع پیشگیری را که امری ملی است در تمام استانهای کشور اجرا کنیم.
[FaceBook] [Twitter]

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.