×

بهتر است هر خانواده وکیل داشته باشد

بهتر است هر خانواده وکیل داشته باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت برای کاهش دعاوی باید افراد مطلع به حقوق را در دسترس قرار دهیم، ما نیز برنامه‌ای را در معاونت برای این موضوع در نظر داریم

بهتر-است-هر-خانواده-وکیل-داشته-باشد وکیل 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: برای کاهش دعاوی باید افراد مطلع به حقوق را در دسترس قرار دهیم، ما نیز برنامه‌ای را در معاونت برای این موضوع در نظر داریم.

 محمدباقر الفت در بیست‌وپنجمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که در زنجان برگزار شده است، اظهار کرد: وکلا از مصونیت کافی برخوردارند و تلاش می شود وکلا فرصت کافی برای دفاع داشته باشند و آرامش لازم برای وکلا و اصحاب پرونده ایجاد شود.

وی افزود: کسی به دلیل دفاع آزادانه از موکل مورد تعقیب قرار نگرفته و نخواهد گرفت و اگر قرار باشد دادگاه ها تخصصی رسیدگی کنند، نیاز داریم وکالت تخصصی شود.

الفت با بیان اینکه انتظار داریم رفتار وکلا حرفه‌ای شود و از ارتباطات غیرشفاف با کارمندان دادگستری کاسته شود، گفت: باید با وکلای متخلف برخورد شود، البته حضور وکلا در دادگستری محترمانه‌تر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موانع مسیر حق دفاع، تعارض وکلا و قضات در محاکم است، گفت: بعضا به‌نادرست، بیان دفاعیات را انحراف و اطاله دادرسی تلقی می کنند. لذا آموزش و توصیه جدی به قضات می شود که به اظهارات وکلا و شخصیت حرفه‌ای آنها احترام بگذارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه توصیه می شود محاکمات با احترام کامل باشد تا دغدغه های وکلا کاسته شود، گفت: باید سطح آموزش در قوه قضاییه خصوصا در مرحله دادسرا افزایش یابد و ذهنیت بد وکلا از دادسرا پاک شود.

الفت افزود: توصیه و تلاش جدی برای قانع کردن هموطنان در مراجعه به وکلا قبل از روابط حقوقی مدنظر است و بهتر است که هر خانواده وکیل داشته باشد.

وی ادامه داد: برای کاهش دعاوی باید افراد مطلع به حقوق را در دسترس قرار دهیم که این هزینه و مشکلات آینده را کم می کند؛ لذا بر همین اساس برنامه ای را در معاونت پیشگیری مدنظر داریم و از مدیران کانون‌ها می‌خواهیم که ما را همراهی کنند تا به این هدف برسیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.