×

کشاورز مجلس فعلی نمی تواند کار لایحه وکالت را تمام کند

کشاورز مجلس فعلی نمی تواند کار لایحه وکالت را تمام کند

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس مطرح است و گمان نمی‌کنم که مجلس فعلی بتواند کار را تمام کند

کشاورز-مجلس-فعلی-نمی-تواند-کار-لایحه-وکالت-را-تمام-کند

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس مطرح است و گمان نمی‌کنم که مجلس فعلی بتواند کار را تمام کند.

بهمن کشاورز در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و مباحثی دیگر مانند الزامی شدن وکیل در امور قصایی، بیمه وکالت و درجه‌بندی وکلا.

وی ادامه داد: آنچه از دیگاه ما بسیار مهم است مساله الزامی شدن وکیل است؛ زیرا بحث تعداد زیاد وکیل و عدم آشنایی با فرهنگ وکالت و کمبود خدمات وکالتی و تعداد زیاد دانشجوی حقوق از مشکلاتی است که در جامعه با آن روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال رایزنی هایی در حال انجام است که اگر توفیقی دست دهد جشن استقلال امسال با حضور کانون‌ها، وکلا و رییس‌جمهور برگزار شود، گفت: احتمالا جشن استقلال امسال از روز 9 اسفند به بعد برگزار شود.

کشاورز با اشاره به لایحه جامع وکالت گفت: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس مطرح است و گمان نمی‌کنم که مجلس فعلی بتواند کار را تمام کند، اما نمایندگان محترم منعکس کننده نظر کانون‌ها هستند.

وی یادآور شد: ابراز نگرانی‌هایی در مورد تنش یا اختلاف نظرهای زیاد وجود دارد که باید بگویم جای هیچ نگرانی نیست و هیچ چالشی وجود ندارد و حرکت همه کانون‌ها در جهت یکپارچگی است؛ بنابراین امیدوارم جلسه حاضر به نحو بسیار مطلوب ادامه پیدا کند.

عبدالمجید قره گوزلو رییس کانون وکلای زنجان نیز گفت: متاسفانه تسهیل امور قضایی و هیچگونه فرهنگسازی در قوانین صورت نگرفته و عدم رعایت شأن وکیل آشکار است.

وی افزود: امیدواریم این همایش باعث استحکام کانون‌ها و اعتلای جایگاه وکیل شود و راهکارهای قضایی را به مراجع قانونی عرصه بدارد.

قره گوزلو با یادآوری اینکه کانون زنجان در سال 88 تشکیل و از همکاری خوب مسئولان استان بهره مند شدیم، گفت: این کانون دارای 240 وکیل و 100 کارآموز است.

به گزارش ایسنا، بیست و پنجمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران از صبح امروز ( چهارشنبه) - 25 آذرماه - آغاز و تا فردا ادامه دارد و در این همایش قرار است رییس جدید اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری با رای هیات مدیره 23 کانون کشور انتخاب شود.

گفتنی است که بهمن کشاورز و جلیل مالکی از کاندیداهای ریاست این دوره هستند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.