×

یک مسئول تعزیراتی هر گونه افزایش قیمت بلیط قطار ممنوع است

یک مسئول تعزیراتی هر گونه افزایش قیمت بلیط قطار ممنوع است

رییس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت ‌ افزایش هرگونه قیمت بلیط قطار ممنوع است

یک-مسئول-تعزیراتی-هر-گونه-افزایش-قیمت-بلیط-قطار-ممنوع-است وکیل 

رییس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت:‌ افزایش هرگونه قیمت بلیط قطار ممنوع است.

امید شهرآبادی، رییس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) درباره افزایش قیمت بلیط‌های قطار گفت: سه تیم گشت مشترک سازمان تعزیرات حکومتی با همراهی بازرسان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و هم‌چنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی وضعیت قیمت بلیط در شرکت هواپیمایی و قطار را رصد کردند.

او درباره حضور اکیپ گشت‌های مشترک در این واحدها گفت: نظارت به معنای اتهام نیست اما چنان‌چه در این بازرسی‌ها تخلفی از سوی کارشناسان گزارش شود با توجه به حضور رییسان شعب تعزیرات حکومتی در محل به تخلف رسیدگی می‌شود و هموطنان می‌توانند شکایت خودرا به سامانه پیامکی 30009651 اعلام کنند.

رییس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی درباره حکم نهایی برای شرکت‌های مسافرتی قطار گفت:‌ خواست اصلی ما در سازمان تعزیرات حکومتی برگرداندن حقوق مردم است نه پرونده‌سازی،‌ که خوشبختانه مدیرعامل شرکت قطارهای مسافربری اعلام کرد، اضافه دریافتی بلیط‌ها از مشتریان در چند روز اخیر به آن‌ها باز گردانده می‌شود.

وی افزود:‌ در مورد رای پرونده، پس از بررسی حکم نهایی صادر و اطلاع‌رسانی می‌شود لذا با همکاری دستگاه‌های نظارتی قیمت بلیط که از صبح امروز که با نرخ جدید به مردم ارائه شده بود به نرخ سابق بازگشت و هموطنانی که امروز با نرخ غیرمصوب بلیط خریداری کرده‌اند با مراجعه به شرکت و یا اعلام به شماره 124 و ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی می‌توانند مبلغ اضافه دریافتی بلیط را پس بگیرند.

زرین گل، رییس بازرسی ویژه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت : در حال حاضر ملاک عمل مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌هاست و در این مصوبه خدمات حمل و نقل ریلی در گروه یک اولویت کالا و خدمات قرار دارد و برای افزایش بلیط قطار تا شش درصد با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده با افزایش نرخ بیش از 6 درصد با هماهنگی و طرح در کارگروه کنترل بازار و تصویب این کارگروه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون هیچ تصویبی برای افزایش قیمت انجام نشده و هرگونه افزایش بلیط قطار بدون طی مراحل لازم ممنوع است و باید علاوه بر پرداخت خسارت نرخ ارائه خدمات را اصلاح کند.

هاشمی‌نژاد، کارشناس مسائل حمل و نقل در مورد تخلف انجام شده در فروش بلیط قطار گفت:‌ شرکت‌هایی که اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند متخلف محسوب می‌شوند و علاوه بر پرداخت خسارت به شاکی گزارش تخلف برای رسیدگی به سازمان تعزیرات ارسال شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.