×

زن زندانی قبل از پایان مهلت 24 ساعته جان هم بندش را خرید

زن زندانی قبل از پایان مهلت 24 ساعته جان هم بندش را خرید

زن جوانی که تنها 24 ساعت برای تهیه 100 میلیون تومان و رهایی از قصاص فرصت داشت، با گذشت هم‌بندی‌اش از مبلغی که خیرین برای آزادی او کمک کرده‌ بودند، زندگی دوباره یافت

زن-زندانی-قبل-از-پایان-مهلت-24-ساعته-جان-هم-بندش-را-خرید

زن جوانی که تنها 24 ساعت برای تهیه 100 میلیون تومان و رهایی از قصاص فرصت داشت، با گذشت هم‌بندی‌اش از مبلغی که خیرین برای آزادی او کمک کرده‌ بودند، زندگی دوباره یافت.

 صبح (چهارشنبه) بود که خبری تحت عنوان «زن جوان 24 ساعت فرصت دارد تا قصاص نشود» بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت؛ ماجرا از این قرار بود که 11 سال پیش، دختر جوانی که آن موقع 23 سال داشت و با اصرار و اجبار پدر و مادرش در سن 17 سالگی با مردی 70 ساله ازدواج کرده بود، مرتکب قتل شده بود و حالا پس از گذشت 11 سال از آن حادثه و صدور حکم قصاص و تایید حکم در دیوان عالی کشور، کار به اجرای حکم قصاص رسیده است.

قرار بود بامداد (چهارشنبه) در یکی از زندان‌های تهران حکم قصاص این زن جوان اجرا شود و اولیای دم مقتول پس از رفت‌وآمد‌های خانواده قاتل، مددکاران و مسئولان پرونده، دریافت دو برابر مبلغ دیه یعنی 300 میلیون تومان آن هم در کمتر از یک روز را برای گذشت از حکم قصاص شرط کردند و این در حالی بود که خانواده قاتل، توانایی مالی پرداخت این رقم را نداشتند.

در نهایت، بامداد امروز، همه چیز برای حکم قصاص آماده شد و زن جوان پای چوبه دار رفت اما در لحظه آخر با تلاش یکی از مددکاران پرونده و کمک خیرین و نیکوکاران، 200 میلیون تومان از 300 میلیون مبلغ پیشنهادی اولیای دم فراهم شد و تنها 100 میلیون تومان باقی ماند تا این دختر جوان از قصاص رهایی یابد.

اولیای دم پرونده با اصرار خانواده قاتل و مسئولان پرونده، یک روز دیگر برای تهیه 100 میلیون تومان باقی مانده مهلت دادند تا مرگ و زندگی زن جوان در گروی تامین 100 میلیون تا 24 ساعت آینده باشد.

به محض انتشار این خبر بر روی خروجی خبرگزاری تسنیم، تعدادی از افراد خیر خواستار دریافت شماره حساب برای کمک به این زن جوان شدند و مبالغی را هم در حد وسع خود تهیه و ارسال کردند.

«ف.ر.ص» هم‌بندی زن جوان قصه ما در ندامتگاه زنان شهر ری است که به خاطر 300 میلیون تومان بدهی مالی، گرفتار زندان شده است و با رفت‌وآمد‌های بسیار و گرفتن رضایت و تخفیف از تعدادی از شاکیان، رقم بدهی وی به 100 میلیون تومان می‌رسد.

یکی از خیرین و نیکوکاران برای کمک به این زن جوان که 6 سال است در زندان به سر می‌برد و از خانواده خود دور افتاده، 80 میلیون تومان کمک می‌کند تا بتواند پس از سال‌ها دوری، به آغوش گرم خانواده خود بازگردد اما این پایان کار نبود و «ف.ر.ص» که از مشکل هم‌بندی خود و فرصت 24 ساعته او برای رهایی از قصاص خبر داشت، با گذشت و ایثار، رقمی که از سوی یکی از خیرین کمک شده بود، برای نجات هم‌بندی‌اش اختصاص می‌دهد.

در نهایت با جمع‌آوری 20 میلیون دیگر از سوی خیرین و کمک 80 میلیونی هم‌بندی زن جوان، 100 میلیون تومان باقی مانده فراهم شده و چک این مبلغ برای عرضه به اولیای دم، در اختیار دادسرای امور جنایی قرار گرفته تا تحویل آنها شود.

حالا «ف.ر.ص» هم‌بندی زن جوان که نجات جان وی از قصاص را به آزادی خود ترجیح داد، نیازمند یاری خیرین و نیکوکاران است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.