×

دیدار مدیران سازمان زندان ها با مراجع عظام تقلید

دیدار مدیران سازمان زندان ها با مراجع عظام تقلید

جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها و اصغر جهانگیر رییس این سازمان، پیش از ظهر امروز با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار کردند

دیدار-مدیران-سازمان-زندان-ها-با-مراجع-عظام-تقلید وکیل 

جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها و اصغر جهانگیر رییس این سازمان، پیش از ظهر امروز با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار کردند.

آیت الله العظمی وحید خراسانی طی سخنانی در این دیدار گفت: زندان در آموزه‌های اسلامی محلی برای تربیت افراد است لذا دستورات دین در خصوص زندانیان و همچنین خانواده های آنان باید به طور کامل اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌های زندانیان حکم امانت دارند و باید از آنان مراقبت کرد گفت: باید حقوق خانواده زندانیان به طور کامل رعایت شود و مبادا با زندانی شدن سرپرست، خانواده دچار آسیب شود.

وحید خراسانی در ادامه گفت: اجرای کامل دستورات دین تنها راه مبارزه با فساد در جامعه است و از این رو تامل در آیات قرآن و اجرای دستورات آن باید به طور کامل در زندگی روزانه همه ما قرار گیرد.

این مرجع تقلید عالم تشیع با مورد تاکید قرار دادن حق الناس در دین اسلام گفت: حقوق زندانیان مصداق حق الناس است و سعی کنید در برخورد با زندانیان این موضوع را مدنظر داشته باشید چرا که آنان آسیب دیده هستند وباید کمک کنید تا دوباره به جامعه بازگردند.

وی با تاکید مجدد بر حقوق خانواده زندانیان گفت: خانواده‌های زندانیان حکم امانت را دارند و کمک به حل مشکلات آنان اجر بزرگی نزد خداوند دارد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در دیدار با مدیران سازمان زندان‌ها گفت: اخبار و گزارش‌هایی که از زندان‌ها ارائه می‌شود نشان دهنده این است که بحمدالله اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به طور مطلوب پیگیری می‌شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد فرهنگی زندان‌ها به ویژه در حوزه قرآن و نماز گفت: زندانبانی از مشاغل سخت است و خرسندم که شما ملتفت امر خطیر زندانبانی هستید و مسیر خوبی را برای اصلاح و تربیت زندانیان بکار گرفته‌اید و امیدوارم با تلاش شما شاهد توسعه هرچه بیشتر این فعالیت‌ها در زندان‌ها باشیم.

این مرجع عالم تشیع در ادامه گفت: فعالیت زندانبانی یک تکلیف است و باید نسبت به اجرای صحیح آن متعهدانه عمل نمایید.

صافی گلپایگانی همچنین خواستار تلاش بیشتر برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده از مجازات‌های جایگزین شد.

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدارها گزارشی از وضعیت زندان های کشور ارائه کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.