×

اقرار با جبر و فشار، فاقد ارزش قضایی است

اقرار با جبر و فشار، فاقد ارزش قضایی است

رییس دادسرای نظامی ایرانشهر گفت اقرار با جبر و فشار فاقد ارزش قضایی است و اقرار فقط نزد مقام قضایی اعتبار قانونی دارد

اقرار-با-جبر-و-فشار،-فاقد-ارزش-قضایی-است

رییس دادسرای نظامی ایرانشهر گفت: اقرار با جبر و فشار فاقد ارزش قضایی است و اقرار فقط نزد مقام قضایی اعتبار قانونی دارد.

 حسینعلی میر در نشستی با فرمانده و روسای حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی انتظامی شهرستان ایرانشهر ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در سطح منطقه گفت: اولویت کار نهادهای نظارتی، پیشگیری و صیانت از نیروها در برابر جرایم و تخلفات احتمالی است و ضابطان نظامی در کنار دادسرای نظامی می‌توانند اقدامات پیشگیرانه را در سطح یگان‌ها به مرحله اجرا درآورند.

میر با بیان اینکه جسارت مأموران در تیراندازی‌ها باید با حمایت‌های قانونی حفظ شود، تصریح کرد: همیشه اصل بر عدم بکارگیری سلاح است مگر در مواقع ضروری که مأمورین باید دقت کافی داشته باشند تا به افراد بی‌گناه آسیب نرسد؛ چراکه پلیس می‌بایست از لحاظ علمی یک حقوقدان و از منظر فنی نیز هر روز مهارت خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ماموران ممکن است در انجام وظایف روزانه خود با هر نوع پیشنهاد اغواگری مواجه شوند، تأکید کرد: در این مواقع باید با یاد خدا و سوگندی که در ابتدای ورود به مجموعه نیروهای مسلح داشته‌اید خود را از هرگونه لغزش و سهل‌انگاری مصون کنید؛ چراکه هیچ‌چیزی ارزشمندتر از رضای خداوند متعال، حسن خدمت و حفظ آبرو نیست.

میر تصریح کرد: گاهی ممکن است مأموران به دلیل شغل خود در مظان اتهام قرار بگیرند لیکن هیچ‌گاه نباید به قومیت و مذهب مردم توهین کنند؛ اخلاق‌مداری و حفظ شأن و منزلت مردم از وظایف و واجبات است.

وی با بیان اینکه هدف سازمان قضایی رسیدگی به‌موقع و با دقت به پرونده‌هاست، تاکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح از ماموران و نیروهای قانون‌مدار حمایت می‌کند و رسالت ما حفظ اسرار و شأن و اقتدار نیروهای نظامی است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.