×

نشست بررسی ابعاد وقایع ضد انسانی در نیجریه از نظر موازین بین المللی

نشست بررسی ابعاد وقایع ضد انسانی در نیجریه از نظر موازین بین المللی

نشست علمی «بررسی ابعاد وقایع ضدانسانی در نیجریه از منظر موازین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه» در کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار می‌شود

نشست-بررسی-ابعاد-وقایع-ضد-انسانی-در-نیجریه-از-نظر-موازین-بین-المللی

نشست علمی «بررسی ابعاد وقایع ضدانسانی در نیجریه از منظر موازین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه» در کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 در این نشست قرار است بهرام مستقیمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، هیبت الله نژندی منش عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، مصطفی مصلح زاده عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل و خسرو رضازاده سفیر سابق ایران در نیجریه سخنرانی کنند.

این نشست علل بروز وقایع غیرانسانی در نیجریه، توصیف حقوقی آنچه از سوی نیروهای ارتش این کشور علیه شیعیان به وقوع پیوسته است از منظر موازین بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، تعهدات و مسئولیت های دولت این کشور در قبال وقایع ارتکابی و مسئولیت جامعه جهانی از جمله سازمان‌های بین المللی ناظر بر رعایت حقوق بشر در قبال این وقایع و ظرفیت های قابل پیشنهاد برای فعال سازی نهادها و مراکز مختلف دولتی و غیر دولتی در سراسر جهان در جهت احقاق حق قربانیان نقض حقوق انسانی اخیر در نیجریه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

این نشست پیرو وقایع اخیر ضدانسانی در نیجریه، حمله به شیعیان بیگناه و شهروندان غیرمسلح این کشور، کشته و مجروح شدن ده‌ها شهروند نیجریایی و دستگیری یکی از رهبران برجسته مسلمانان این کشور، شکنجه و مجروح شدن این عالم دینی و بی‌خبری از وضعیت آنها، عدم تحرک لازم مراجع قانونی این کشور برای اجرای عدالت و با عنایت به عدم اتخاذ واکنش مناسب از سوی مجامع بین‌المللی و گسترش روزافزون ابعاد نگران‌کننده انسانی در این کشور برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر از سوی کمیسیون مکاتبات اعتراضی خطاب به نهادهای بین المللی ذیربط خصوصاً کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد وقایع نیجریه انجام شده و از این مراجع درخواست شده که از انفعال خارج و به وظیفه نظارتی خود در مورد کشتار دسته جمعی اخیر شیعیان در نیجریه به صورت جدی و مسئولانه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، این نشست امروز (دوشنبه) - 30 آذرماه - از ساعت 16:30 الی 18:30 در محل کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.