×

قانون جدید شورای حل اختلاف اجرایی می شود

قانون جدید شورای حل اختلاف اجرایی می شود

رییس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه از رفع ایرادات قانون جدید شورای حل اختلاف و اجرایی شدن این قانون در آینده نزدیک خبر داد

قانون-جدید-شورای-حل-اختلاف-اجرایی-می-شود وکیل 

رییس مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه از رفع ایرادات قانون جدید شورای حل اختلاف و اجرایی شدن این قانون در آینده نزدیک خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی احمدی میانجی در دوازدهمین همایش شوراهای حل اختلاف خوزستان که در اهواز برگزار شد، بر لزوم اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: نسبت به قانون شورای حل اختلاف پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان ایراداتی مطرح شد. این قانون مجددا هفته گذشته در کمسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات رفع شده است و به زودی با ابلاغ این قانون، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون جدید، قوه قضاییه مکلف شده است 20 درصد از کارکنان رسمی اداری را از نیروهای شورای حل اختلاف انتخاب کند.

احمدی میانجی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش پاداش کارکنان شورای حل اختلاف افزود: تعداد زیادی از اعضای شورای حل اختلاف جوانانی هستند که با تحصیلات بالای دانشگاهی در آنجا شاغل هستند و خوشبختانه برای افزایش دستمزد آنان اقداماتی در حال انجام است.

فرهاد افشارنیا رییس‌ کل دادگستری خوزستان نیز در این همایش، اظهار کرد: برای اصلاح فرهنگ‌های غلط در جامعه باید از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده کرد.

وی با اشاره به حجم زیاد پرونده‌های وارده به دادگستری، گفت: سال گذشته قریب به 600 هزار فقره پرونده وارد دادگستری شده که شورای حل اختلاف توانسته در این زمینه به دادگستری کمک کند تا در امر قضازدایی به خوبی حرکت کنیم. بخشی از پرونده ها در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفتند که همین امر موجب شد مراجعات مردمی به دادگستری کاهش یابد.

افشارنیا بر اهمیت نقش شوراهای حل اختلاف در اصلاح فرهنگ‌های غلط جا افتاده در جامعه تاکید کرد و افزود: شورای حل اختلاف در راستای فرهنگ‌سازی می‌تواند حرکات مثبتی انجام دهد و با توجه به اینکه خوزستان از قومیت‌های متعددی برخوردار است، ظرفیت بالایی برای صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.