×

قوه قضاییه در راستای امنیت، عدالت و آسایش نقش مهمی ایفا می کند

قوه قضاییه در راستای امنیت، عدالت و آسایش نقش مهمی ایفا می کند

ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پردیس همزمان با هفته وحدت توسط رییس کل دادگستری استان تهران افتتاح شد

قوه-قضاییه-در-راستای-امنیت،-عدالت-و-آسایش-نقش-مهمی-ایفا-می-کند

ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پردیس همزمان با هفته وحدت توسط رییس کل دادگستری استان تهران افتتاح شد.

غلامحسین اسماعیلی ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، به بیان روایتی از حضرت امام جعفر صادق (ع) با این مضمون پرداخت که این امام همام فرمودند سه مقوله و مولفه است که تمام آحاد جامعه به آن نیازمندند و در واقع یک نیاز همگانی به شمار می‌رود که عبارتند از امنیت، عدالت و آسایش.

وی ادامه داد: ما در قوه قضائیه و دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هر سه مورد نقش مهمی ایفا می کنیم، هرچند کل مسئولیت متوجه ما نیست و تشریک مساعی سایر نهادهای زیرمجموعه نظام نیز در این رابطه امری ضروری است.

رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در عرصه عدالت که اصلی ترین وظیفه دستگاه قضایی است و تحقق آن بر عهده قضات می باشد، دیگران نیز در این راستا به ایفای نقش می‌پردازند. در خصوص امنیت نیز علی‌رغم اینکه متولی اصلی آن در جامعه مراجع انتظامی و امنیتی هستند اما با صدور دستورات قضایی، مراتب فوق امکان تحقق دارد و در مورد آسایش که مسئولیت عمده آن بر عهده نهادهای دولتی است، قوه قضائیه هم در این زمینه با اقداماتی از قبیل تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از سرمایه گذاری قانونی، برخورد با افراد سودجو و متجاوزین به حریم بیت المال در عرصه های مختلف و ... نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

اسماعیلی گفت: بنابراین باید در هر سه مورد با جدیت تمام حسب وظایف محوله تلاش کنیم، اما در عین حال نیازمند همراهی دیگران نیز هستیم. باید گفت که تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان محلی در جهت احداث ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در همین راستا بوده است.

اسماعیلی در پایان با عنایت به افزایش رو به رشد جمعیت در منطقه، برای حل مشکلات موجود در حد مقدورات قول مساعد داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.