×

اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری آثار خوبی داشته است

اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری آثار خوبی داشته است

جلسه هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران با حضور کلیه اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی تشکیل شد

اجرای-قانون-جدید-آیین-دادرسی-کیفری-آثار-خوبی-داشته-است

جلسه هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران با حضور کلیه اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی تشکیل شد.

 اسماعیلی ضمن تبریک به‌مناسبت ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: فلسفه تشکیل هیات برابر قانون برخورد با هرگونه نقض حقوق شهروندی حتی در خصوص متهمان و مجرمان است.

وی افزود: موضوع کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف فوری زندانیان که از مباحث مطروحه در جلسه مسئولان عالی قوه قضائیه نیز به‌شمار می‌رود، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در دادگستری استان تهران همزمان با اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه سال‌جاری در این رابطه اقدامات مهمی همچون آموزش دست اندرکاران اعم از قضایی و انتظامی، فعال تر کردن کمیسیون های مربوط به ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، پیگیری‌های مصداقی از طریق معاونت زندان‌ها صورت گرفته و آثار خوبی نیز در بر داشته است؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد و ضروریست به تلاش های خودمان در این عرصه مرتباً بیفزاییم.

ر اساس این گزارش، در این نشست تعدادی از گزارش های تنظیمی توسط دبیر هیات مطرح و بررسی لازم صورت گرفت و در نهایت حسب مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.