×

ثبت اسکن اثر انگشت ها در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک

ثبت اسکن اثر انگشت ها در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک

رییس کانون سردفتران و دفترایاران از اسکن اثر انگشت متعاملین در دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت از 15 دی ماه اسکن اثر انگشت متقاضیان در دفاتر اسناد رسمی گرفته می‌شود

ثبت-اسکن-اثر-انگشت-ها-در-بانک-اطلاعاتی-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک

رییس کانون سردفتران و دفترایاران از اسکن اثر انگشت متعاملین در دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: از 15 دی ماه اسکن اثر انگشت متقاضیان در دفاتر اسناد رسمی گرفته می‌شود.

 دشتی‌اردکانی در حاشیه همایش کانون سردفتران و دفتریاران در جمع خبرنگاران گفت: اسکن اثر انگشت‌ها در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ثبت اثر انگشت‌ها به طور کلی جعل در اسناد از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران پیشگام این عمل در حوزه سردفتری است، اظهار کرد: این طرح در تمامی استان‌ها اجرا شده و تهران آخرین استان در اجرای این طرح است که با اجرایی شدن آن در تهران کل کشور از این طرح برخوردارند.

دشتی اردکانی درباره مشکلات این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کار را در استان‌های کوچک آغاز کرده ایم مشکلات را رفع نموده‌ایم. این کار بزرگی است و به طور قطع مشکلاتی دارد که همکاران در سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی به منظور حل مشکلات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: آخرین مرحله ثبت آنی اسکن در دفاتر اسناد رسمی است؛ یعنی اسنادی که قبلا به صورت دستی نوشته شده باید داده آمایی و اسکن شوند و به طور کلی با کاغذ در دفاتر اسناد رسمی و دفاتری که به عنوان سردفتر فعالیت می‌کنند برای همیشه خداحافظی می‌شود.

دشتی اردکانی اظهار کرد: تمام مراحل در دفاتر رسمی به صورت الکترونیکی انجام می شود. امیدواریم یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که در مورد اقتصاد مقاومتی بود این مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی در سال 94 به طور کلی اجرایی شود.

وی در خصوص دریافت 8 میلیارد توسط یک سردفتر در پرونده بابک زنجانی، گفت: پرونده این فرد در محاکم قضایی و سازمان ثبت تحت رسیدگی است. ابعاد قضیه باید مشخص شود و ادعایی که شده باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و سپس نتیجه را اعلام می‌کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.