×

بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی امروز پایان می یابد

بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی امروز پایان می یابد

بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی به پایان می‌رسد

بررسی-صلاحیت-داوطلبان-در-هیات-های-اجرایی-امروز-پایان-می-یابد

بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی به پایان می‌رسد.

مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 4 دی به پایان رسید. پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان، هیات‌های اجرایی وارد مرحله‌ بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات شدند.

بر اساس ماده 50 قانون انتخابات، هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند حداکثر ظرف 10 روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام با توجه به نتایج بدست آمده از بررسی های لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور صلاحیت داوطلبان در رابطه با صلاحیت های مذکور در این قانون را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را کلا به هیات های نظارت اعلام نمایند. تبصره این ماده بیان می‌کند که رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد.

طبق برنامه زمانبندی انتخابات هیات‌های اجرایی در روزهای پنجم تا چهاردهم دی فرصت داشتند تا با دریافت استعلامات از مراجع چهارگانه (قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال) صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند. این فرصت امروز به پایان می‌رسد.

در روز 15 دی ماه فرماندار مرکز حوزه انتخابیه مراتب رد صلاحیت را به داوطلبان ابلاغ خواهد کرد. این رد صلاحیت‌ها به اطلاع هیات نظات استان نیز می‌رسد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.