×

فرصت 4 روزه برای اعلام شکایت افراد رد صلاحیت شده

فرصت 4 روزه برای اعلام شکایت افراد رد صلاحیت شده

یک عضو شورای نگهبان گفت فرماندارای مراکز حوزه‌های انتخابیه بعد از ابلاغ به کسانی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته حق دارند ظرف 4 روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند، یعنی از 16 تا 19 دی داوطلبان فرصت شکایت دارند

فرصت-4-روزه-برای-اعلام-شکایت-افراد-رد-صلاحیت-شده وکیل 

یک عضو شورای نگهبان گفت: فرماندارای مراکز حوزه‌های انتخابیه بعد از ابلاغ به کسانی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته حق دارند ظرف 4 روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند، یعنی از 16 تا 19 دی داوطلبان فرصت شکایت دارند.

سام سوادکوهی، اظهار کرد: طبق ماده 50 قانون انتخابات هیات‌های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه موظفند حداکثر ظرف 10 روز پس از پایان مهلت ثبت نام با توجه به نتایج بدست آمده از بررسی های لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور صلاحیت داوطلبان در رابطه با صلاحیت های مذکور در این قانون را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را کلاً به هیأت های نظارت اعلام کنند.

وی ادامه داد: رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد.

این عضو شورای نگهبان با اشاره به ماده 51 قانون انتخابات خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه باید نظریه رد هیأت اجرائی انتخابات را با ذکر استناد قانونی ظرف یک روز به داوطلبان ابلاغ کنند. بعد از ابلاغ کسانی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را به هیأت نظارت استان اعلام کنند.

سوادکوهی تصریح کرد: گزارش‌ها و شکایات در مدت 7 روز پس از پایان مهلت دریافت شکایت در جلسه هیأت نظارت استان رسیدگی و نتیجه صورت جلسه می شود. چنانچه نظر هیأت اجرائی مبنی بر رد صلاحیت داوطلب ، مورد تأیید هیأت نظارت استان باشد، هیأت نظارت مذکور موظف است در این خصوص ، نظر هیأت مرکزی نظارت را نیز کسب کند. هیأت نظارت استان در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت مرکزی نظارت اعلام می‌می‌کند.

وی افزود: هیات نظارت استان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت، موظف است تأیید یا رد صلاحیت کلیه داوطلبان را با استناد قانونی به فرماندار یا بخشدار مربوط اعلام کند. همچنین فرماندار یا بخشدار موظف است نظر هیأت مرکزی نظارت، مبنی بر تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیات نظارت استان دریافت کرده، را ابلاغ کند تا داوطلبان در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود، کتباً به شورای نگهبان شکایت کنند.

وی اظهار کرد: در صورتی که نظر هیات مرکزی نظارت مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنان مورد تأیید هیأت اجرائی مرکز حوزه انتخابیه قرار گرفته داوطلبان می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان ابلاغ کنند. شورای نگهبان نیز 20 روز پس از اظهار نظر هیأت مرکزی نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.