×

آغاز فرصت 4 روزه اعلام شکایت رد صلاحیت شدگان

آغاز فرصت 4 روزه اعلام شکایت رد صلاحیت شدگان

داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت‌شان از سوی هیات‌های اجرایی مورد تایید قرار نگرفته‌ حق دارند ظرف 4 روز (16 تا 19 دی ماه) شکایت خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند

آغاز-فرصت-4-روزه-اعلام-شکایت-رد-صلاحیت-شدگان

داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت‌شان از سوی هیات‌های اجرایی مورد تایید قرار نگرفته‌ حق دارند ظرف 4 روز (16 تا 19 دی ماه) شکایت خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند.

 طبق ماده 50 قانون انتخابات، هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند حداکثر ظرف 10 روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام با توجه به نتایج بدست آمده از بررسی‌های لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور صلاحیت داوطلبان در رابطه با صلاحیت‌های مذکور در این قانون را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را کلا به هیات‌های نظارت اعلام نمایند.

تبصره این ماده بیان می‌کند که رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد.

ماده 51 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می افزاید که فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه مکلفند نظریه رد هیات اجرایی انتخابات را با ذکر استناد قانونی ظرف یک روز به داوطلبان ابلاغ نموده و با سریع‌ترین وسیله به ضمیمه اسناد و مدارک به اطلاع هیات نظارت استان برسانند.

بر اساس تبصره این ماده کسانی که صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته‌ حق دارند ظرف 4 روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را مستدلا به هیات نظارت استان اعلام نمایند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.