×

تصمیمات نهایی برای سربازی فوتبالیست ها

تصمیمات نهایی برای سربازی فوتبالیست ها

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزییات جلسه عصر سه‌شنبه میان مسئولان فدراسیون فوتبال و ستاد کل نیروهای مسلح را تشریح کرد

تصمیمات-نهایی-برای-سربازی-فوتبالیست-ها

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزییات جلسه عصر سه‌شنبه میان مسئولان فدراسیون فوتبال و ستاد کل نیروهای مسلح را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک میان مسئولان فدراسیون فوتبال و ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: این جلسه با تقاضای فدراسیون فوتبال و موافقت سرلشکر فیروزآبادی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد و از نظر ما جلسه خوبی بود و تصمیمات و توافقات خوبی نیز در آن اتخاذ شد.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه افزود: در این جلسه تاکید شد که هدف ستادکل نیروهای مسلح تعامل و همکاری با دستگاه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات است و همان طور که در سال‌های گذشته نیز همکاری خوبی میان ستاد کل نیروهای مسلح و فدراسیون فوتبال وجود داشته است. چنانچه مشکلی نیز در این زمینه ایجاد شود ستاد کل نسبت به رفع این مشکلات در چارچوب قانون اقدام خواهد کرد.

کمالی با بیان اینکه تاکید کردیم ملاک همکاری طرفین قانون است و همه باید به قانون احترام بگذاریم افزود: همچنین یکی از تصمیمات این جلسه این بود که چنین جلساتی در سطح تخصصی‌تر میان ستاد کل نیروهای مسلح و فدراسیون فوتبال استمرار پیدا کرده و تعامل بین دو طرف باعث کمک به ورزش و فوتبال شود.

فدراسیون فوتبال دیگر عوامل دخیل در پرونده فوتبالیست‌های متخلف را شناسایی کند

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه یکی دیگر از تصمیمات این جلسه استفاده از ظرفیت قانون سرباز قهرمان از سوی فدراسیون فوتبال بود گفت: به مسئولان فدراسیون اعلام کردیم که با فوتبالیست‌های متخلف در چارچوب قوانین برخورد شده و انتظار می‌رود که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نیز برابر مقررات هم با این افراد و هم با عواملی که در این تخلف نقش داشتند همچون مربی‌ها، مدیرعامل و ... نیز برخورد کنند.

کمالی ادامه داد: انتظار این است که متخلفان با همکاری فدراسیون فوتبال به مراجع قضایی معرفی و به جرم آنان رسیدگی شود.

وی درباره شرط فعالیت فوتبالیست‌های متخلف در تیم‌های ملی نیز گفت: در این زمینه نیز صحبت‌هایی میان طرفین انجام شده و در نهایت ما به آنان گفتیم که فوتبالیست‌های متخلف به هیچ وجه حق حضور در تیم ملی را ندارند چرا که فعالیت‌شان در تیم ملی نوعی تبعیض است و افکار عمومی نیز نسبت به آن نظر مثبتی ندارد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: درباره دیگر ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌ها چه در سطح امید و چه در سطح بزرگسالان ستاد کل تمام همکاری خود را برای حضور بدون مشکل آنان در تیم ملی انجام خواهد داد اما فوتبالیست‌های متخلف اجازه حضور در تیم ملی را ندارند.

پولادی باید به سربازی برود

کمالی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا در این جلسه درباره پولادی نیز صحبتی به میان آمد یا خیر گفت: درباره پولادی نیز سخنانی مطرح شد و ما به آنان گفتیم که این فوتبالیست فرقی با دیگر متخلفان ندارد و باید به سربازی برود. شایعاتی که درباره دستگیری پولادی مطرح شده بود نیز مورد پرسش قرار گرفت که ما توضیح دادیم دستگیری و صدور حکم جلب از وظایف مراجع قضایی است اما اگر پولادی به کشور بیاید باید به سربازی برود ودر عین حال تا زمانی که سربازی‌اش به پایان نرسیده به هیچ وجه حق حضور در تیم ملی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تعامل با فدراسیون فوتبال هستیم و نظر فدراسیون هم همین بود اظهار کرد: ما به فدراسیون فوتبال تاکید کردیم که از ظرفیت سرباز قهرمان استفاده کند این یعنی فدراسیون فوتبال می تواند آن دسته از فوتبالیست‌هایی را که در سطح تیم‌های ملی هستند در صورت عدم نیاز ستادکل نیروهای مسلح از نیروهای مسلح گرفته و آنان دوران سربازی‌شان را در هریک از تیم‌های ورزشی سپری کنند. همان طور که در حال حاضر اکثر فدراسیون های ورزشی از ظرفیت سرباز قهرمان استفاده می کنند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به طول خدمت سربازان متخلف نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: در این جلسه به 6 ماه اضافه خدمت سربازان متخلف و غایب نیز اشاره شد اما با توجه به اینکه بخشی از این سربازان متخلف تا قبل از 22 بهمن سال 93 به سربازی اعزام شده بودند همچون دیگر مشمولان اضافه خدمت ناشی از غیبت‌شان مورد عفو قرار گرفته و 21 ماه خدمت خواهند کرد اما آن دسته از فوتبالیست‌های متخلف که بعد از 22 بهمن 93 به سربازی رفته‌اند 6 ماه اضافه خدمت دارند و بنابراین طول مدت سربازی‌شان 27 ماه است.

کمالی افزود: فوتبالیست‌های متخلف تنها در تیم‌هایی که ستاد کل نیروهای مسلح مشخص کرده حق بازی‌ خواهند داشت و اجازه ندارند که به هر تیمی که خواستند بروند و این شرایط تا پایان دوران سربازی‌شان ادامه خواهد داشت اما درباره سربازان قهرمان این‌طور نیست و اگر این افراد سابقه عضویت در تیم‌های ملی را داشته باشند و نیروهای مسلح نیز به آنان احتیاجی نداشته باشد در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته و در هر تیمی که نیاز باشد یا بخواهند خدمت خواهند کرد.

قرارداد فوتبالیست‌های سرباز براساس حقوق سربازی

وی درباره مبلغ قرارداد فوتبالیست‌های سرباز اعم از متخلف و غیر متخلف نیز به ایسنا گفت: رقم قرارداد تابع مقررات نیروهای مسلح است و فوتبالیست‌های سرباز چه در قانون سرباز قهرمان و چه فوتبالیست‌هایی که تخلف کرده و در تیم‌های ورزشی بازی می‌کنند تابع قوانین نیروهای مسلح بوده و حقوق یک سرباز را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین فوتبالیست‌های سرباز نمی توانند با ارقام بالا با باشگاه‌های ورزشی قرارداد امضا کنند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد که در این جلسه به هیچ فرد خاصی امتیاز ویژه‌ای داده نشده و تنها تاکید دو طرف بر اجرای قانون و حرکت در محور قانون بود.

به گزارش ایسنا، در جلسه عصر دیروز علاوه بر سردار کمالی معاون نیروی انسانی و رییس تربیت‌بدنی ستادکل نیروهای مسلح نیز حضور داشته و از طرف مقابل نیز علی کفاشیان و مهدی تاج از حاضران جلسه بودند.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.