×

90 درصد جرایم ارتکابی در کشور کشف می شود

90 درصد جرایم ارتکابی در کشور کشف می شود

دادستان کل کشور در اختتامیه دوره آموزشی کوثر 94 مخصوص پلیس پیشگیری، با بیان اینکه بیش از 90 درصد جرایم ارتکابی در کشور کشف می‌شود، افزود پیگیری جرایم و جنایت‌ها ما را از نباید از پیگیری جرایم خرد باز بدارد زیرا گاهی جرایم خرد آنچنان خاطر جامعه را می‌آزارد که موجب اخلال در امنیت جامعه شده و مشکلات جدی ایجاد می‌کند

90-درصد-جرایم-ارتکابی-در-کشور-کشف-می-شود

دادستان کل کشور در اختتامیه دوره آموزشی کوثر 94 مخصوص پلیس پیشگیری، با بیان اینکه بیش از 90 درصد جرایم ارتکابی در کشور کشف می‌شود، افزود: پیگیری جرایم و جنایت‌ها ما را از نباید از پیگیری جرایم خرد باز بدارد زیرا گاهی جرایم خرد آنچنان خاطر جامعه را می‌آزارد که موجب اخلال در امنیت جامعه شده و مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در این مراسم کشف جرم و ابلاغ و اجرای احکام را از مصادیق مهم همکاری پلیس و قوه قضاییه دانست و گفت: پلیس، تنها سازمانی است که رابطه نزدیک و تنگاتنگی با دستگاه قضایی دارد و این ارتباط متقابل است. باید این خدمات با کیفیت و کمیت اجرا شود تا تسهیل و تسریع دسترسی‌ها محقق شود.

وی ادامه داد: این تسهیل و تسریع در قوانین و سیاست‌های کلی نظام موردتاکید قرار گرفته است همچنین در اسناد بالادستی و سیاست‌های مصوب و ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه بوده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در قانون آیین دادرسی کیفری فصلی با نام دادرسی الکترونیک وجود‌ دارد، تصریح‌کرد: در این فصل مباحثی پیش‌بینی شده که تسهیل و تسریع در دسترسی را در ارتباط الکترونیک بین دستگاه قضایی و پلیس فراهم کرده است.

وی افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری شبکه ملی عدالت مورد تاکید قرار گرفته که دستگاه قضایی و انتظامی باید داده‌های خود را در اختیار آن قرار دهند و ضمانت اجرای آن نیز در این قانون پیش‌بینی شده است.

رییسی ادامه داد: شورایی تحت عنوان شورای راهبردی دادرسی الکترونیک نیز در نظر گرفته شده که در این شورای راهبردی قرار است، تمهیدات لازم نسبت به تسهیل دسترسی‌ها ایجاد شود. وی حاشیه نشینی و متکدیان را از بسترهای وقوع جرم دانست و افزود: حاشیه شهرها اگر ساماندهی نشوند به بستری برای ارتکاب جرم تبدیل خواهد شد.  رییسی به جمع‌آوری معتادان اشاره کرد و گفت: اگر معتادان جمع آوری نشده و در مراکز بازپروری اصلاح نشوند، این معتاد می‌تواند به یک سارق تبدیل شود و یک زمینه ناهنجاری اجتماعی و اخلال در امنیت را فراهم کند. چون این افراد آسیب دیده اجتماعی هستند که اگر در جای خودشان ساماندهی نشوند می‌تواند به جرایمی در جامعه تبدیل شوند.   دادستان کل کشور با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان مشکوک و دارای ابعاد امنیتی است، گفت: پیگیری و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

  آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان

رییسی همچنین در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی کوثر 94 مخصوص پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان، اظهارکرد: دادستان تهران پس از وقوع حادثه بلافاصله وارد عمل شد و افرادی که در بحث حمله به سفارت متهم بودن بازداشت شدند.

وی افزود: پیگیری و تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد و ابعاد ماجرا توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حال پیگیری است.

دادستان کل کشور تأکید‌کرد: مسلم است که آل‌سعود مرتکب جنایتی شده که برای انسان‌های آزاده در جهان به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست چراکه آنها عالمی مجاهد که جرم او تنها حق‌خواهی و انتقاد بود را این گونه مورد ظلم و ستم قرار دادند که این امر جای شگفتی و تعجب دارد و اکنون سازمان ملل و شورای امنیت نه در این مورد و نه در مورد ظلمی که آل سعود در حق مردم یمن مرتکب شدند، سخنی نمی‌گوید.

رییسی در خصوص مشکوک بودن حادثه حمله به سفارت عرسبتان، گفت: پیرامون این حادثه سؤالات متعددی مطرح است که باید به آنها پاسخ داد و ما بر این باوریم که بررسی این اتفاق علاوه بر ابعاد پلیسی و قضایی دارای ابعاد امنیتی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و پرداخت بدهی‌ از سوی متهم، ادامه داد: تاکنون هر چه این متهم ادعا کرده است، بی‌پایه و ‌بی‌اساس بوده و تنها چیزی که مشخص است، پول‌هایی است که وی در اختیار ما قرار داده است؛ دراقع اگر در این مدت باقیمانده از مهلت دادگاه اتفاقی بیافتد موضوع جداگانه‌ای است و قطعاً اگر بدهی‌ها پرداخت شود در تصمیم دادگاه مؤثر خواهد بود.

دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه منا، گفت: در این خصوص جلسات متعددی با حضور رییس سازمان حج و زیارت، بعثه رهبری،‌ وزارت امورخارجه، معاونت حقوقی بخش‌های مختلف برگزار شده اما در خط مقدم این ماجرا وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل کمیته حقیقت ‌یاب و بررسی ابعاد فاجعه منا هستیم و تا زمانی که این موضوعات مشخص نشود، مساله برگزاری حج در سنوات آتی سؤال جدی برای مسلمانان ایجاد می‌کند که ممکن است در سنوات بعدی هم شاهد این اتفاق باشند.

رییسی افزود: پذیرفتن مسئولیت از سوی دولت عربستان و پیگیری موضوع از سوی وزارت‌امورخارجه موضوع مورد تأکید ما است ضمن اینکه خسارت‌های وارده باید از سوی عربستان به خانواده‌های حادثه‌دیده داده شود به ویژه نسبت به پرداخت دیه باید اقداماتی از سوی دولت عربستان صورت گیرد.

وی در خصوص پرونده سوشا مکانی، گفت: در رابطه با این موضوع سخنگوی قوه‌قضاییه در جلسه آینده با خبرنگاران صحبت می‌کند.
دادستان کل کشور در خصوص وضعیت تخلف در انتخابات، اظهارکرد: به غیر از چند پرونده تخلف در انتخابات که در دادستانی تهران مطرح است مورد دیگری گزارش نشده است.

  هزاران زکزاکی و میلیون‌ها نمر به پا خواهند خواست

همچنین وی در مراسم گرامیداشت آیت‌الله شیخ نمر در مدرسه عالی شهید مطهری، گفت: آل سعود امتداد راهبردی نظام استکباری هستند و بنا دارد نگذارد که بیداری اسلامی شکل بگیرد اما بیداری اسلامی پا گرفته است و مردم به نام دین و قرآن و ارزش‌های الهی پیام انقلاب را دریافت کرده‌اند. دادستان کل کشور گفت: آنها تصورشان این است که با کشتن شیخ نمر در عربستان در محدودیت قرار دادن علمای بحرین، می‌توانند جریان بیداری اسلام را کنترل کنند اما هیچکس نمی‌تواند این بیداری را که به برکت روشنگری‌های انقلاب اسلامی و بصیرت آفرینی‌هایی که در عالم اسلام پیدا شده است را کنترل کنند.

وی افزود: معتقدیم نظام حاکم در بحرین و سرزمین حجاز ماموریت‌های آمریکا، اسراییل و انگلیس را به عنوان یک مثلث اجرا می‌کنند و این‌ها نمی‌خواهند نظام اسلامی پا بگیرد. اگر امثال زکزاکی‌ها را زندانی و آیت الله شیخ نمر را به شهادت برسانند، باید بدانند هزاران زکزاکی و میلیون‌ها نمر در حجاز و دیگر کشورها برای دفاع از اسلام و قرآن به پا خواهند خواست. رییسی با بیان اینکه شورای امنیت در مقابل جنایات استکبار برای مسلمانان سکوت کرده است، ادامه داد: اگر سازمان ملل واقعا برای دفاع از بشریت و انسانیت تشکیل شده برای روشن شدن قضیه فاجعه‌منا کمیته حقیقت‌یابی تشکیل می‌داد تا بررسی کنند که چه اتفاقی افتاده است آل سعود به دنبال مخفی‌کاری و برداشتن دوربین‌ها و از بین‌بردن اسناد و مدارک است، گویی سازمان ملل کر و کور است و نمی‌بیند.

دادستان کل کشور همچنین درباره جنایت آل سعود در مقابل حرکت انقلابی مردم یمن، گفت: سازمان ملل به جای اینکه جنایت وحشیانه آل‌سعود در مقابل مردم یمن را محکوم کند، علیه مردم یمن قطعنامه صادر می‌کند.

وی اظهارکرد: به همه نظام‌های استکباری می‌گوییم که خیال نکنید خون شیخ نمر به هدر رفته است بلکه نمرهای عالم به کار خود ادامه خواهند داد تا زمینه سقوط نظام‌های استکباری را فراهم کنند. یقین داریم خون مطهر آنها، میلیون‌ها و هزاران نفر دل را به دنبال خود خواهد داشت و به زودی زمینه سقوط نظام‌استکباری فراهم خواهد شد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.