×

احمدی نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم

احمدی نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم

یک وکیل دادگستری گفت ما نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم

احمدی-نیازمند-قانون-انتخابات-جامعی-هستیم وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: ما نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم.

نعمت احمدی، با اشاره به قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان یکی از تاثیرگذارترین مجالس است و آیین‌نامه و قانون انتخابات مجلس خبرگان توسط خبرگان نوشته می‌شود.

وی یادآور شد: ما دو مرجع داریم که اجازه قانونگذاری دارند؛ یکی مجلس شورای اسلامی است که آیین‌نامه داخلی خود را می‌نویسد و یکی مجلس خبرگان رهبری است که قوانین و آیین‌نامه مربوط به خود را می نویسد.

احمدی با اشاره به موضوع تبلیغات در قانون انتخابات مجلس خبرگان گفت: در مواد 24 تا 26 آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات خبرگان رهبری مواردی مطرح شده از جمله اینکه نامزدهای خبرگان با هر سمتی که داشته باشند به طور یکسان مشمول این مقررات بوده و نباید تحت هیچ عنوان، بیش از آنچه توسط کمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. صدا و سیما نیز نباید از هنگام انتشار پذیرش نامزدی تا تعیین نتیجه برنامه‌های دیگر آنها را پخش کند.

این حقوقدان در ادامه با بیان اینکه هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات نظارت دارند، گفت: هیات های اجرایی وزارت کشور باید سوابق کاندیداها را از مراجع چهارگانه استعلام کنند. اگر آنها به تحقیقات محلی بپردازند خلاف قانون را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه برداشت شورای نگهبان و جامعه حقوقی از نحوه تایید صلاحیت‌ها تفاوت دارد، چنین ابراز عقیده کرد: شورای نگهبان مطرح می‌کند که اگر در مورد فردی شایبه ای وجود نداشته باشد دلیلی بر خوب بودن او نیست و باید صلاحیتش توسط شورا احراز شود که به نظرم اینگونه برداشت از قانون درست نیست.

احمدی با بیان اینکه قوانین انتخاباتی کامل نیست، گفت: قانونگذاری در موضوع انتخابات همیشه به صورت جناحی بوده و امکان ندارد از مجلس اول تاکنون قانون انتخابات در هر مجلسی تغییر نکرده باشد. همیشه یکسری تغییرات در قانون انتخابات وجود داشته است.

وی با یادآوری اینکه کامل‌ترین قانون انتخابات در دولت اصلاحات تهیه شد، گفت: اکنون هم گویا قانون جامع انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و به نظرم ما نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.