×

پزشکی قانونی با کمبود بودجه مواجه است

پزشکی قانونی با کمبود بودجه مواجه است

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه با کمبود بودجه برای اجرای برخی اقدامات در سازمان مواجه هستیم، گفت امسال سازمان پزشکی قانونی کشور افزایش بودجه زیادی نداشت، اگرچه در حوزه عمرانی مشکل کمبود بودجه نداریم اما کمبودهایی زیادی در بحث مزایای پزشکان وجود دارد

پزشکی-قانونی-با-کمبود-بودجه-مواجه-است

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه با کمبود بودجه برای اجرای برخی اقدامات در سازمان مواجه هستیم، گفت: امسال سازمان پزشکی قانونی کشور افزایش بودجه زیادی نداشت، اگرچه در حوزه عمرانی مشکل کمبود بودجه نداریم اما کمبودهایی زیادی در بحث مزایای پزشکان وجود دارد.

احمد شجاعی در گفت‌وگو با «حمایت» در خصوص تصویب اعتبار 17 میلیارد تومانی برای احداث 125 مرکز پزشکی قانونی در سال 94 اظهارکرد: در راستای احداث مراکز تحقیقات، اقداماتی در دست انجام است ولی  در خصوص تخصیص نهایی میزان اعتبار برای این امر اطلاعی ندارم.

وی با اشاره به جایگاه سازمان پزشکی قانونی کشور، اظهارکرد: سازمان پزشکی قانونی یک تشکیلات تخصصی است که در جهت کمک به امر قضاوت تشکیل شده و وظایف سنگینی بر دوش دارد. شجاعی ادامه داد: 350 مرکز پزشکی قانونی در سطح کشور وجود دارد و شاید بتوان گفت که در یک سوم پرونده‌های تشکیل شده در قوه‌قضاییه، پزشکی قانونی حضور دارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به مشکل کمبود بودجه‌های این سازمان، ادامه داد: این کمبودها در پرداخت به پزشکان زمانی مشخص می‌شود که در مناطق محروم پزشک وزارت بهداشت چندین برابر پزشک ما در این منطقه دریافتی دارد، بنابراین طبیعی است که پزشک ما جذب وزارت بهداشت شود. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 پزشک جذب شدند و تا پایان سال نیز 110 پزشک و کارشناس جذب این سازمان می‌شوند که امیدواریم مشکل بودجه سازمان با این تفاسیر حل شود. شجاعی با بیان اینکه با در نظر گرفتن بودجه فعلی برای سازمان پزشکی قانونی، با مشکل مواجه خواهیم شد، اظهارکرد: درخواست داریم هر سال بودجه سازمان پزشکی قانونی افزایش یابد چراکه با این بودجه حتی در اجرایی کردن برخی از طرح‌ها با مشکل مواجه شویم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.