×

تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی جرم است

تبلیغات زود هنگام نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی جرم است

رییس کل دادگستری اصفهان گفت درج محتوای تبلیغاتی زود هنگام نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی جرم و قابل پیگیری است

تبلیغات-زود-هنگام-نامزدهای-انتخاباتی-در-فضای-مجازی-جرم-است

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: درج محتوای تبلیغاتی زود هنگام نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی جرم و قابل پیگیری است.

احمد خسروی وفا با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ما در فضای انتخابات استفاده از فضای مجازی توسط برخی از افراد است، اظهار کرد: انتشار هرگونه محتوا برای تحریک، ترغیب یا تهدید افراد برای رای دادن در فضای مجازی ممنوع و تقلب در انتخابات است که قانونگذار دراین رابطه مجازات تعیین کرده است.

به گزارش میزان،‌ وی افزود: همچنین درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان تعیین شده در فضای مجازی جرم است.

این مسئول عالی قضایی با تشریح اقدامات دادگستری استان اصفهان در راستای پیشگیری از وقوع تخلف و جرایم انتخاباتی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از تخلفات و جرایم  انتخابات 41 جلسه در استان برگزار شد  که 4 جلسه در مرکز استان و بقیه جلسات نیز  در سایر حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها انجام شده است.

خسروی وفا در ادامه از یک مورد تبلیغات زود هنگام در یکی از شهرستان‌ها خبرداد و گفت: این موضوع  در حال بررسی است و همچنین تخلفات دیگر گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: دادگستری استان درهر حوزه قضایی شعب ویژه‌ای برای جرایم انتخاباتی تعیین کرده است و قضات از آموزش‌های اولیه برخوردارند و کتابچه‌ای  با توجه به اهمیت موضوع جرایم  انتخاباتی تدوین و در اختیار همکاران و دست‌اندرکاران قرار گرفته است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان وظایف دادگستری در انتخابات را تشریح کرد و گفت: پیشگیری از تخلفات و جرایم  احتمالی، رسیدگی به تخلفات و جرایم ارتکابی در شعب تخصصی و به صورت ویژه، پاسخگویی به استعلامات مربوط به داوطلبان نمایندگی که انجام شده است و همکاری با نهادهای ذیربط در تامین امنیت انتخابات و همچنین حضور پررنگ دادستان‌ها برای تعامل و همکاری با نهادهای مربوطه، تلاش برای برگزاری انتخابات قانونمند و با مشارکت حداکثری از جمله وظایف است.

وی افزود: اگر در زمینه استفاده مساوی از امکانات برای کاندیداها و نظارت بر روند  انتخابات خلاف قانون اقدامی صورت گرفته باشد  در جلسات شورای اداری تذکرات لازم به مسئولان ومتولیان داده شده است تا از امکانات دولتی یا در وقت دولتی برای افراد یا علیه کاندیدا تبلیغ نکنند.

این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در فضای انتخابات استفاده از فضای مجازی توسط برخی از افراد است، ادامه داد: انتشار هرگونه محتوا برای تحریک، ترغیب یا تهدید افراد برای رای دادن در فضای مجازی ممنوع و تقلب در انتخابات است که قانونگذار مجازات تعیین کرده است.

وی گفت: همچنین درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت زمان تعیین شده در فضای مجازی جرم است و قابلیت پیگیری دارد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.