×

تاکید یک وکیل دادگستری بر تاثیر قدرتمندی فضای مجازی

تاکید یک وکیل دادگستری بر تاثیر قدرتمندی فضای مجازی

یک وکیل دادگستری گفت تاثیری که فضای مجازی در جامعه دارد، بسیار کاراتر و قدرتمندانه تر از رسانه های عمومی مانند رادیو و تلویزیون است

تاکید-یک-وکیل-دادگستری-بر-تاثیر-قدرتمندی-فضای-مجازی وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: تاثیری که فضای مجازی در جامعه دارد، بسیار کاراتر و قدرتمندانه تر از رسانه های عمومی مانند رادیو و تلویزیون است.

سیدمهدی حجتی در نشست «فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید» که از سوی گروه وکلای پارسیان در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: فضای سایبر که در ایران از آن به عنوان فضای مجازی یاد می‌شود، در دهه 80 میلادی وارد ادبیات علمی و تخیلی ما شد و به سرعت به لحاظ کارکردی که داشت در همه دنیا فراگیر شد.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده در ایران، جوانان حدود 9 ساعت از وقت خود را در شبکه ها و فضای مجازی صرف می کنند و گسترش رو به رشد شبکه های مجازی همانند تیغ دو لبه ای است که هم تهدیدهایی را دارد و هم فرصت هایی را به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به همان اندازه که می تواند مولد باشد مخرب هم است، گفت: واقعیت این است که عملکرد کاربران فضای مجازی باعث می شود که فضای مجازی فرصت باشد یا تهدید. بدون شک توسعه فضای مجازی در سال های اخیر در بسیاری از شئون زندگی اجتماعی، سیاسی، صنفی و اخلاقیات مردم تاثیرگذار بوده و روز به روز بر آن افزوده می شود.

حجتی با اشاره به پیش رو بودن بیست و نهمین انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: انتخابات این دوره در سایه توسعه بی حد و حصر فضای مجازی دستخوش تغییراتی اساسی شده و حال و هوای این دوره انتخابات را با ادوار گذشته بسیار متفاوت کرده است. استفاده از فضای مجازی و شبکه هایی مانند تلگرام، وایبر، واتس آپ و... در عرصه انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در سطح وسیعی قابل ملاحظه است.

این وکیل دادگستری درباره فرصت‌های فضای مجازی، گفت: تاثیری که فضای مجازی دارد، بسیار کاراتر و قدرتمندانه تر از رسانه های عمومی مانند رادیو و تلویزیون است. همچنین اپلیکیشن های فضای مجازی با فراهم کردن فضایی که توام با دیالوگ است به گون‌ ای فضا را رقم می زند که کاربران به راحتی می توانند عقاید خود را ابراز کنند، البته چالش هایی را برای نامزدهای انتخاباتی به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات هیات مدیره کانون وکلا با بکارگیری فضای مجازی شاهدیم که از یک طرف شور و هیجان بیشتر در بین کاندیداها وجود دارد و از طرف دیگر امکان مناظره بین کاندیداها در این فضا محیا می‌شود. بسیاری از نامزدها فرصت این را پیدا کرده‌اند که پیش از اعلام صلاحیت‌شان، برنامه های خود را به گوش انتخاب‌کنندگان برسانند و فضای برابر و مساوی را برای همه نامزدهای انتخاباتی رقم زده است البته این فضا باید صریح مدیریت شود.

حجتی درباره تهدیدهای فضای مجازی گفت: به گمنامی و نامریی بودن فضای مجازی باید توجه کرد. در محیط های اینترنتی افراد نمی توانند شما را ببینند و لحن و گفتار در فضای مجازی قابل استماع توسط خواننده نیست. در این فضا ابتدا باید به منافع جمعی در مقابل منافع فردی خودمان توجه کنیم و فضایی باید فراهم شود که تعامل و تعادل در آن بهم نخورد.

وی افزود: 44 روز دیگر تا انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز فرصت داریم و ما در فضای مجازی کاملا جنب و جوش انتخاباتی را حس می کنیم. اگر این فضا به طور صحیح مدیریت نشود ممکن است باعث تخریب نامزدها، تشکل‌ها و گروه‌ها شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.