×

فعالان فضای مجازی حرمت قانون و افراد را نگهدارند

فعالان فضای مجازی حرمت قانون و افراد را نگهدارند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و قانون در همه شئون جامعه از فعالان فضای مجازی خواست تا در فعالیت‌های خود احترام به قانون، شخصیت افراد و رعایت ارزش‌های جامعه را به دقت مورد توجه قرار دهند

فعالان-فضای-مجازی-حرمت-قانون-و-افراد-را-نگهدارند وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و قانون در همه شئون جامعه از فعالان فضای مجازی خواست تا در فعالیت‌های خود احترام به قانون، شخصیت افراد و رعایت ارزش‌های جامعه را به دقت مورد توجه قرار دهند.

 حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستیم. اگرچه نتیجه‌ انتخابات مهم است، ولی آنچه بسیار مهم‌تر و با اهمیت‌تر از نتیجه انتخابات است، برگزاری انتخاباتی باشکوه، باعظمت توأم با امنیت و سلامت است و این مهم باید نه‌تنها مانند گذشته بلکه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر از گذشته باشد.

صادقی‌نیارکی اضافه کرد: دستگاه قضایی ستاد ویژه‌ پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را تشکیل داده است؛ این ستاد بیشترین و محوری‌ترین برنامه کاری‌ خود را بر پیشگیری و آگاه‌سازی قرار داده است.

صادقی نیارکی اعلام کرد: استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌های رسمی نهادها و دستگاه‌های دولتی جهت بهره‌برداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع بوده و بر اساس ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تمامی شرکت‌ها‌، مؤسسات، شهرداری‌ها‌، سازمان‌ها و نهادهایی که قسمتی از دارایی آن‌ها جزء بودجه و اموال عمومی است، مشمول این ماده می‌شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس مواد 500، 698، 609 قانون مجازات اسلامی و بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات و ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای انتشار هرگونه محتوا در جهت توهین‌، افترا و نشر اکاذیب باهدف تخریب نظام‌، قوای سه‌گانه‌، سازمان‌های حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات به‌منظور بهره‌برداری انتخاباتی تخلف بوده و در موارد تعرض از موارد قانونی برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: امیدواریم همه‌ فعالان عرصه انتخابات در گام نخست عزم و جزم خود را بر افزایش مشارکت عموم مردم در انتخابات معطوف کنند؛ چرا که این مهم بر هر موضوع دیگری اولویت دارد و در گام بعدی با تبعیت از قانون از رفتارهای خلاف موازین قانونی و اخلاقی پرهیز کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.