بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
شاهین عبدالخانی
آدرس : یاسوج - خیابان هجرت 3 ساختمان بهمن بیگی طبقه اول واحد 2
وب سایت شاهین عبدالخانی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه
دکتر حسن محسنی
آدرس : تهران، 7 تیر، ابتدای قائم مقام فراهانی کوچه یکم پلاک 9 طبقه همکف دفتر حقوقی پورطهماسبی فرد و همکاران
وب سایت دکتر حسن محسنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان زررخ
آدرس : کرمانشاه، پارکینگ شهرداری، جنب هتل راه کربلا؛ کوی5، ساختمان مرجان، طبقه1، واحد2
وب سایت احسان زررخ وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ایلام
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

قانون صندلی کودک در خودرو اجباری شود

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 01-11-1394
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
قانون صندلی کودک در خودرو اجباری شود

به گفته جانشین پلیس راهور ناجا بیش از 221هزار نفر در 10سال گذشته در راه‌های کشور جان خود را از دست‌ داده‌اند این درحالی است که رییس مرکز تحقیقات صرع مونستر آلمان تعداد کودکان قربانی ناشی از تصادف در ایران را ۳هزار نفر عنوان می‌کند و می‌گوید: این رقم در کشوری مانند سوئد فقط ۴ کودک است.

در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر، ۶نفر در تصادف‌های ترافیکی کشته می‌شوند. در این میان، بررسی روند وقوع سوانح ترافیکی در بازه 10ساله بین سال‌های 1384 تا 1393 نشان می‌دهد که در این سوانح، 221هزار و 851نفر در سوانح رانندگی راه‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند. در همین مدت، 2میلیون و 913هزار نفر بر اثر وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های کشور مصدوم شده‌اند. همه این اتفاق‌ها درحالی رخ داده است که در تمامی این سال‌ها، افزایش برخی متغیرهای مهم در حوزه حمل و نقل و ایمنی را نیز شاهد بوده‌ایم که افزایش شمار خودروها مهمترین آن است. آمارها حاکی از آن است که در 10سال گذشته، شمار خودروهای شماره‌گذاری شده در کشور 139درصد افزایش داشته و از 7میلیون و 600هزار دستگاه در سال1384 به عدد 17میلیون و 600هزار دستگاه در پایان سال گذشته رسیده است. از سوی دیگر، در این مدت، شمار دارندگان گواهینامه‌های رانندگی نیز در کشور حدود 89درصد رشد داشته و از 18میلیون و 400هزار نفر در سال84 به 34میلیون و 800هزار نفر در پایان سال93 رسیده است. در این میان، افزایش شمار موتورسیکلت‌ها نیز در کشور با رشد 128درصدی به 10میلیون و 800هزار نفر در پایان سال93 رسیده است. همه این آمار و ارقام را سردار موسی امیری، جانشین پلیس راهور ناجا ارایه داده می‌دهد و می‌گوید: تبعات ناشی از حوادث رانندگی در 10سال گذشته فقط به کشته‌ شدن هموطنان ختم نمی‌شود زیرا حدود 3میلیون نفر در سوانح جاده‌ای مصدوم شده‌اند؛ مصدومانی که بسیاری از آنها با معلولیت و رنج ناشی از ناتوانی در انجام کار و ایجاد سرباری برای خانواده و جامعه مواجه می‌شوند. اما از سوی دیگر رییس نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی نیز آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را به صورت روزانه اعلام می‌کند و می‌گوید: روزانه 5نفر در سوانح رانندگی در محورهای کشور جان خود را از دست می‌دهند. به اعتقاد شاهرخ رنجبربهادری، امروز راه و جاده از مهمترین مسایلی است که باید بدان توجه شود و نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین نیز درصدد این است تا به بررسی علل و راه‌های کاهش سوانح رانندگی و تلفات جانی و خسارت‌های مالی ناشی از تصادفات بپردازد.به گفته وی، سالانه هزاران نفر در جهان بر اثر وقوع سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که البته ایران بین کشورهای مختلف جهان در این بخش رتبه بالایی دارد و بر اساس آمارهای موجود باید به گونه‌ای تلاش کرد تا از تلفات و خسارت‌های ناشی از سوانح کاسته شود.

 کشته شدن سالانه ۳هزار کودک

در این میان، کودکان زیادی نیز قربانی بی‌احتیاطی رانندگان می‌شوند؛ قشری از جامعه که آینده هر کشوری در دستان آنهاست. به گفته رییس مرکز تحقیقات صرع مونستر آلمان، در کشور سالانه ۳هزار کودک به دلیل تصادفات کشته می‌شوند این در حالی است که در سوئد فقط ۴کودک بر اثر تصادف فوت می‌کند، بنابراین خودروسازان، صندلی کودک به خریداران خودرو هدیه دهند.

پروفسور علی گرجی می‌گوید: بیش از 17 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات در کشورمان کشته می‌شوند که حدود 3 تا 4هزار نفر از این قربانبان، کودک هستند. درحال حاضر در شرایطی هستیم که می‌توانیم فرهنگ صندلی کودک در خودروها را نهادینه کنیم چون زمانی پدرها خودشان کمربند ایمنی نمی‌بستند اما امروز وقتی والدین خود کمربند ایمنی می‌بندند می‌توان فرهنگ صندلی کودک را نهادینه کرد البته صنایع این کشور نیز باید صندلی کودک ارزان و باکیفیت تولید کنند اما مهمتر از آن فشار افکار عمومی برای تهیه صندلی کودک به صنایع است.

وی با تضمین اینکه تولید صندلی کودک که هم می‌تواند برای بخش خصوصی سودآور و همچنین خدمتی برای کشور باشد، توضیح می‌دهد: اگر از همین امروز فرهنگ صندلی کودک را شروع کنیم سال آینده از کشته شدن 2هزار کودک جلوگیری خواهیم کرد. به عبارت دیگر 2هزار پدر و مادر نیز داغ فرزند نخواهند دید، از سوی دیگر با فرهنگ‌سازی صندلی کودک این کودک برای 15سال آینده خود زمینه‌های فراگیری قوانین راهنمایی رانندگی را آموزش می‌بیند زیرا در گذشته به پدر و مادرها آموزش درست راهنمایی و رانندگی ارائه نمی‌شد.

اما اهمیت استفاده از صندلی کودک به همین جا ختم نمی‌شود زیرا به گفته رییس مرکز تحقیقات صرع مونستر آلمان، سالانه بین 60 تا 100هزار کودک بر اثر تصادفات مجروح می‌شوند که هزینه‌های بسیار سنگینی بر حوزه سلامت وارد می‌شود و نشانه‌های آن نیز همین بی‌پولی بیمه‌هاست.

پس اگر بیمه‌ها و وزارت بهداشت برای پیشگیری هزینه کنند مطمئن باشید این هزینه هزار میلیارد تومانی درمان بر اثر تصادفات را می‌تواند صرفه‌جویی کند و ده‌ها بیمارستان و یا مراکز بهداشتی بسازد.پروفسور گرجی با مقایسه‌ای بین مرگ‌و‌میر کودکان ایرانی و سوئدی بر اثر تصادفات، تصریح می‌کند: در ایران حدود 3هزار کودک در اثر تصادفات کشته می‌شوند در حالی که سالانه در سوئد فقط 4کودک زیر 12سال بر اثر تصادف فوت می‌کند.

 اما در این میان رییس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از راهکارهای کاهش تلفات حوادث ترافیکی را وجود قوانین بازدارنده عنوان می‌کند.

به گفته سردار تیمور حسینی، متاسفانه مقررات راهنمایی و رانندگی به دلایل مختلفی اعمال نمی‌شود.به عقیده وی، هیچ تصادفی رخ نمی‌دهد مگر تخلفی صورت گرفته باشد، با توجه به تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون اخذ جرایم سهم دستگاه‌های مرتبط با حادثه ترافیکی در نظر گرفته شده است. بنابراین با هر دستگاهی که در وقوع حادثه نقش داشته باشد، برخورد می‌شود.

 ارایه راهکار به دولت

اما سردار حسینی برای سیر نزولی تلفات حوادث ترافیکی در کشور به این نکته اشاره می‌کند که در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر، ۶کشته تصادف ترافیکی داریم که پلیس راهکارهایی را برای رساندن عدد ۶ به ۳ نفر به دولت ارائه داده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید: در این راستا روش‌های قدیمی و منسوخ در برخورد با تخلفات ترافیکی حذف و از سیستم‌ها و ابزارهای هوشمند برای برخورد با تخلفات استفاده شد.

شاید بهتر باشد اظهارات رییس مرکز تحقیقات صرع مونستر آلمان جدی گرفته شود که می‌گوید: امروزه کشورهایی در کلوپ کشورهای پیشرفته از نظر ایمنی راه‌ها تعریف می‌شوند که  5قانون مهم را رعایت کنند که در کشور ما 4 اصل آن رعایت می‌شود یعنی کلاه ایمنی، بستن کمربند، عدم استفاده از الکل و مواد مخدر در رانندگی و پرهیز از گوشی تلفن همراه در ایران یک اصل قانونی است اما هنوز استفاده از صندلی کودک جزو قانون به حساب نمی‌آید و می‌طلبد در شرایط جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی از نامزدها این مباحث مطالبه شود.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

قانون ، ثبت سند خودرو را اختیاری ندانسته است
توضیح دیوان عدالت اداری درباره خبر ابطال مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی
سند مالکیت پلیس برای خودروها سند رسمی است
روند کند نوسازی خودروها
امکان صادرات خودروهای قاچاق وجود ندارد
خودروهای معیوبی به نام اتومبیل فروخته شده، چگونه پیگیری کنیم؟
رئیس سازمان ثبت: برگ سبز خودرو که نیروی انتظامی صادر می کند، سند مالکیت نیست
اگر بعد از خرید خودرو به دفترخانه نرفتید، مالک نیستید!
هنوز قیمت کارت جدید خودرو مشخص نشده است، برای خودروهای جدید الشماره کارت جدید صادر می شود
خریداران خودرو پس از تعویض پلاک به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
مقررات مربوط به رهن و وثیقه املاک حقوق کودک ابزاری برای ظرفیت سازی ملی است مسکن ، اوجی که فرود نداشت ، بازار مسکن همچنان کساد ! حکم پرونده کیارستمی صادر شد : محرومیت موقت از طبابت حقوق پناهندگان در اسناد بین المللی مجازات عدم کمک به مصدومان مجازات های قانونی برای تهدید کنندگان به قتل وضعیت پرونده منا در کمیسیون حقوقی - قضایی مجلس بررسی شد آزادی 15 زندانی ایرانی از دبی ، شارجه و عجمان داماد پدرزنش را مقابل کلانتری از پای در آورد چگونه سفته های به ضمانت گذاشته را پس بگیرم ؟ عاقبت جعل مدرک و مرده معرفی کردن فرد زنده فضای نامناسب جامعه عامل افزایش طلاق جزییات اجرای طرح ابلاغ الکترونیک بر اتخاذ سیاست های پیشگیرانه در حفاظت از محیط زیست تاکید داریم مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد : جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان لایحه رسانه های همگانی تخلفات را به نسبت قانون مطبوعات توسعه داده است رای شماره های 406 الی 410 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بندهای 1 و 2 مصوبه شماره 70441/ت51040-1393/6/23 هیات وزیران رای شماره های 394 الی 399 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال تعرفه 2117 از مصوبه شماره 3139/ش -1390/11/13 شورای اسلامی نقدی بر تغییر شماره مواد قانون مجازات اسلامی