×

افزایش آمار طلاق در سایه اصتفاده از شبکه های ماهواره ای

افزایش آمار طلاق در سایه اصتفاده از شبکه های ماهواره ای

رییس کل دادگستری لرستان گفت افزایش آمار طلاق و جرایم اخلاقی نشات گرفته از استفاده نابه‌جا و غیر قانونی از شبکه‌های ماهواره‌ای است

افزایش-آمار-طلاق-در-سایه-اصتفاده-از-شبکه-های-ماهواره-ای وکیل 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: افزایش آمار طلاق و جرایم اخلاقی نشات گرفته از استفاده نابه‌جا و غیر قانونی از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

جعفر بدری بیان کرد: در دنیای هزاره سوم شاهد انفجار اطلاعات از طریق وسایل ارتباط جمعی هستیم، به‌گونه‌ای که رسانه را ابزار جنگ نرم نامیده‌اند و اکنون صدها رسانه دیداری، شنیداری، چاپی، دیجیتال و... در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان لرستان، وی افزود: به نظر می‌رسد در مجموع رسانه ملی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده و توجه نداشتن به رشد کمی و کیفی برنامه‌های رسانه‌ای موجب گرایش به شبکه‌های خارجی شده است، از ابتدای سال جاری تاکنون گرایش و علاقه‌مندی شهروندان به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد و حدود 2میلیون قطعه تجهیزات ماهواره‌ای کشف شده است.

بدری تصریح کرد: در میان شبکه‌های ماهواره‌ای کانال‌هایی وجود دارد که به شکل تخصصی مخاطبشان کودکان هستند و در برنامه‌های مخصوص کودکان که برگرفته از فرهنگ غیر بومی است، بدآموزی‌های آشکاری وجود دارد و بی‌تردید، این بدآموزی‌ها در دراز‌مدت در تکوین شخصیت "کودک امروز" تأثیری عمیق برجا خواهد گذاشت.

 بدری بیان کرد: این روند تأثیر پذیری از ماهواره‌ها به تدریج منجر به ایجاد تغییراتی ملموس در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود، افزایش آمار طلاق و جرایم اخلاقی نشات گرفته از استفاده نابه‌جا و غیرقانونی از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

رییس شورای قضایی استان لرستان تاکید کرد: اگر مردم و به‌خصوص جوانان به جای تلف کردن وقت خود در کنار شبکه‌های ماهواره‌ای سعی کنند ارتباطات محاوره‌ای خود را با خانواده و اقوام خود تقویت کنند و با تبادل افکار و تعاون محوری می‌توانند واحدهای کسب و کار کوچک را در  اشتغال و رونق اقتصادی خود و خانواده خود فراهم آورند، عمر جوانی هم کوتاه و ارزشمندتر از آن است که در کنار شبکه های مبتذل بیگانه تلف شود.

وی ادامه داد: جوانانمان باید نیروی جسمانی و قدرت تفکر خود را برای ساختن آینده‌ای روشن به‌کار گیرند، با تفکر و واقع بینی می توان خوشبخت شد، چه دلیلی وجود دارد که جوانان به جای واقع‌بینی، خود را مشغول شبکه‌های مجازی مبتذل و غیرواقعی کنند، استفاده از تکنولوژی در صورتی که منفعتی داشته باشد جایز است، همچون دانش‌پژوهان ایرانی که مقالات آنان در آی اس‌آی حرف اول جهان را می‌زند.  بدری خاطرنشان کرد:  فرهنگ بومی شناسنامه هویتی افراد است، بحران هویت مهمترین بحران اجتماعی در حال حاضر است و نتیجه تبلیغات مغرضانه دشمنان و معاندان است، والدین، معلمان، اساتید، روحانیون، سازمانهای آموزشی تبلیغی و اصحاب رسانه همگی در برابر آینده جوانان مسئولند، با ارشاد صحیح می‌توان جامعه را در برابر هجمه تبلیغات ماهواره‌ای بیمه کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.