×

اشکالات شورای نگهبان به طرح پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی

اشکالات شورای نگهبان به طرح پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی

شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور اعلام کرد

اشکالات-شورای-نگهبان-به-طرح-پذیرش-دانشجو-در-دوره-های-تحصیلات-تکمیلی

شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور اعلام کرد.

 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور مصوب جلسه مورخ بیستم دی‌ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1394/10/30 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام شد:

1- همانگونه که در نظریه شماره 92/30/51564 مورخ 1392/5/30 این شورا آمده است « انجام کلیه وظایف و اختیارات مقرر در این قانون باید با رعایت سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد» و الاّ اطلاق ماده 2، مغایر اصل 57 قانون اساسی است. همچنین در این ماده، عبارت «تصویب مقررات» ابهام دارد، باید روشن شود چنانچه شامل تصویب آیین‌نامه و بخشنامه توسط غیر وزیر هم شود، مغایر اصل 138 قانون اساسی می‌باشد. علاوه بر این با توجه به وظایفی که در این مصوبه برای شورای مزبور در نظر گرفته شده است، وجود اعضاء غیردولتی در ترکیب آن، مغایر اصل 60 قانون اساسی است.

2- ماده 3 مبنیاً بر ایرادات ماده 2 اشکال دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.