×

قانون جدید مجازات اسلامی آماده ابلاغ است

قانون جدید مجازات اسلامی آماده ابلاغ است

به گزارش ایرنا،ˈجواد طهماسبیˈروز پنشنبه در نشست تخصصیˈ بررسی آخرین تحولات قانون مجازات اسلامیˈ در قم افزود این قانون که در زمان حاضر از سوی شورای نگهبان در حال بررسی است، در 736 ماده تهیه شده است

قانون-جدید-مجازات-اسلامی-آماده-ابلاغ-است

به گزارش ایرنا،ˈجواد طهماسبیˈروز پنشنبه در نشست تخصصیˈ بررسی آخرین تحولات قانون مجازات اسلامیˈ در قم افزود:این قانون که در زمان حاضر از سوی شورای نگهبان در حال بررسی است، در 736 ماده تهیه شده است.

وی اضافه کرد: بخش کلیات آن شامل 216 ماده و بخش حدود، قصاص و دیات نیز شامل 141 ماده است که این بخش سرانجام به 74 ماده تبدیل شد.

وی گفت:در بخش قصاص 90 ماده به 160 ماده افزایش یافته و نظرات پیشنهادی و مشورتی در طول20 سال(از زمان تدوین قانون قبلی تاکنون)، به مواد آن افزوده و بخش دیات نیز از 204 ماده به 286 ماده تبدیل شده است.

طهماسبی ادامه داد: بخش کلیات این لایحه در معاونت حقوقی قوه قضاییه و بخش قصاص و دیات آن در مرکز تحقیق و پژوهش های قم تهیه و تدوین شده است.

عضو هیأت علمی گروه حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این نشست گفت: قانون مجازات اسلامی جدید دارای برخی اشکالات نگارشی است و برخی مواد آن طولانی و با عبارات سنگین است.

ˈحسینعلی بایˈ افزود: برخی ایرادهای شکلی در این قانون و برخی تداخل و اختلاف نظرها در باب دیات آن نیز وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر است.

مدیر گروه جزای دایره المعارف فقه اهل بیت(ع) نیز با بیان اینکه قانون فعلی ما متاثر از کتاب های فقهی است، افزود: باید به مباحث قانون جزا نگاهی قاعده مند داشت.

ˈمسعود امامیˈ خواستار رفع برخی ابهامات و توجه به علم و آگاهی در مباحث حقوقی مرتبط با قانون جدید مجازات اسلامی شد.

این نشست با هدف بررسی کلیات قانون جدید مجازات اسلامی از سوی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد.

منبع :پورتال وکیل امروز

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.