×

ارتباط مستمر و موثر روحانیت با قوه قضاییه

ارتباط مستمر و موثر روحانیت با قوه قضاییه

رییس کل دادگستری استان یزد گفت روحانیت نقش و وظیفه تاثیرگذاری در جامعه دارند و باید از این ظرفیت بی‌بدیل و توان ویژه در جهت حفظ ارزش‌ها، بالا بردن معنویات و به خصوص در موضوع پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی بهره برد

ارتباط-مستمر-و-موثر-روحانیت-با-قوه-قضاییه وکیل 

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: روحانیت نقش و وظیفه تاثیرگذاری در جامعه دارند و باید از این ظرفیت بی‌بدیل و توان ویژه در جهت حفظ ارزش‌ها، بالا بردن معنویات و به خصوص در موضوع پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

 محمدرضا حبیبی با تشریح طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در جمع روحانیون منتخب استان یزد اظهار کرد: مخاطبان تربیون‌های روحانیون در مساجد از جمع متنوعی از نظر سن، جنس‌، شغل و پایگاه اجتماعی هستند که می توان متناسب با هر سن و قشر مطالب ویژه و کاربردی ارائه کرد.

وی ارتباط مستمر و موثر روحانیت را با دستگاه قضایی خواستار شد و بیان کرد: با کسب اطلاع روحانیون از جامعه و معضلات و مشکلات و جرائم استان می‌توان از تربیون مساجد به عنوان یک مرکز آموزش و ارائه هشدار به خانواده‌ها استفاده برد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: مردم استان یزد ارتباط تنگاتنگی با مساجد و منابر دارند و باید از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف پیشگیرانه نهایت بهره را گرفت.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تأثیر بسزای اقدامات پیشگیرانه، ابراز کرد: با تلاش‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، هرچند آمار طلاق کنترل شده و به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر استان‌ها در ردیف بیست و پنجم قرار دارد، اما در مقابل تعداد ازدواج‌ها نیز کم است و این امر زیبنده دارالعباده نیست.

وی یادآور شد: ترغیب جوانان به ازدواج وظیفه و رسالتی است که بر عهده روحانیت قرار دارد و باید نسبت به این مساله اقدام کنند.

حبیبی حفظ ارزش‌ها و ارتباط با معنویات را عامل کاهش آسیب‌ها در جامعه ذکر کرد و گفت: ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی و حرکت جامعه به سمت تعالی معنوی رسالتی است که باید به آن اهتمام داشت.

رییس دادگستری استان یزد در پایان با معرفی مسجد به عنوان یک پایگاه مردمی در محلات خاطرنشان کرد: باید مسجد را با برنامه‌ریزی و انجام یکسری امور برای نسل جوان جذاب کرد تا میل به فعالیت‌های گروهی و مذهبی بیشتر شده و بتوان از این ظرفیت در جهت تعالی جامعه بهره گرفت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.