×

از مرگ سه جوان بر اثر گاز گرفتگی تا دستگیری جاعلان حرفه ای اسکناس

از مرگ سه جوان بر اثر گاز گرفتگی تا دستگیری جاعلان حرفه ای اسکناس

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از مرگ سه جوان بر اثر نشت گاز منواکسید کربن از یک دستگاه بخاری غیر استاندارد در پاکدشت خبر داد

از-مرگ-سه-جوان-بر-اثر-گاز-گرفتگی-تا-دستگیری-جاعلان-حرفه-ای-اسکناس

 فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از مرگ سه جوان بر اثر نشت گاز منواکسید کربن از یک دستگاه بخاری غیر استاندارد در پاکدشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سلمان آدینه وند در تشریح جزئیات این حادثه گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع گاز گرفتگی سه جوان درشهرستان پاکدشت، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: طی بررسی اولیه مأموران مشخص شد سه جوان به علت استنشاق گازمنو اکسید کربن ناشی از غیراستاندارد بودن دریچه بخاری و نداشتن کلاهک H، دچار خفگی شدند در حالی که بدن های آنان دچار تورم و خون مردگی نیز شده بود جان خود را از دست دادند.

وی اظهارکرد: به دستورمقام قضائی پرونده ای دراین مورد تشکیل و پیکر این سه جوان به پزشکی قانون منتقل شد.

آدینه وند به رعایت نکات ایمنی وسایل گرمایشی در فصل زمستان تأکید و با اشاره به این مطلب که بیشترین علت مسمومیت با گاز مربوط به خطای انسانی است، افزود: شهروندان از وسایل گرمایشی غیراستاندارد پرهیز و از استاندارد بودن این وسایل اطمینان یابند.

 دستگیری جاعلان حرفه ای اسکناس و چک پول های تقلبی- فرمانده انتظامی بوکان از دستگیری جاعلان حرفه ای اسکناس های داخلی و خارجی و کشف ابزار و تجهیزات جعل اسکناس خبرداد.

سرهنگ بهزاد بندریان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به نام ' جلال ' با تشکیل باندی در امر جعل چک پول و اسکناس های داخلی و خارجی در سطح شهرستان فعالیت می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل فعالیت متهم را شناسایی و با کسب مجوز قضائی محل را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد : در بازرسی از مخفیگاه باند مذکور، 665 ورق اسکناس 100 هزار ریالی جعلی ، 600 ورق دلار جعلی ، 380 میلیون ریال چک پول تقلبی، سه بسته دسته چک بانک ملت و 89 ورق کاغذ به همراه ابزار و تجهیزات جعل اسکناس کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوکان با بیان اینکه متهمان در بازجویی های پلیسی به جعل انواع چک پول و اسکناس معترف شدند، افزود: در این راستا دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

**توقیف بیش از دو میلیارد کالای قاچاق در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از توقیف دو دستگاه ' کامیون ' ، حامل کالای خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد و 400 میلیون ریال در محور' بروجن - اصفهان ' خبر داد.

سردارنور علی یاری گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان به سمت استانهای مرکزی کشور، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان 'بروجن' طرح مبارزه با قاچاق کالا را در محور 'بروجن- اصفهان' اجرا کردند.

وی افزود: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری، دو دستگاه کامیون باری 'ایسوزو و هیوندا' حامل کالا را که پشت سر هم و با فاصله حدودا 50 متر در حال حرکت بودند، متوقف کردند.

یاری گفت: دربازرسی از این خودروها، سه هزار و 650 جفت کفش و دو هزار و 649 عدد انواع کیف زنانه خارجی فاقد مدارک گمرکی به ارزش دو میلیارد و 400 میلیون ریال، کشف شد.

یاری، با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، ازعموم مردم خواست هرگونه فعالیت قاچاقچیان کالا را برای اقدام سریع و ضربتی پلیس، به تلفن یا پیامک 110، مرکز فوریت های پلیسی، گزارش کنند.

**کشف 593 کیلو حشیش و 40 کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف 593 کیلو حشیش و40 کیلو تریاک در دو عملیات پلیسی خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی گفت: ماموران یگان تکاوری 115 رودبار با اقدامات اطلاعاتی و فنی از عبور یک محموله مواد مخدر از استانهای شرقی به مرکز کشور با خبر شدند. از این رو با ایجاد ایست و بازرسی و کنترل نامحسوس، محورهای شهرستان را مورد رصد قرار دادند.

وی افزود: دراین حین ماموران به یک دستگاه خودرو سایپا مشکوک شدند و به آن دستور ایست دادند که راننده خودرو به دستور ایست ماموران توجه نکرد و قصد فرارداشت که نهایتا توسط پلیس متوقف شد که در بازرسی از خودرو 195 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف شد.

بنی اسدی به عملیات دوم پلیس کرمان درمحور'کهنوج - بندرعباس' نیز اشاره کرد وگفت: پلیس منوجان در ایستگاه ' شهید شعبانی' به یک دستگاه کشنده هوو مشکوک شد و بازرسی از آن را در دستور کار قرارداد.

وی گفت: پس از انتقال کامیون به پارکینگ و در بازرسی های فنی، 398 کیلو حشیش و 40 کیلو گرم تریاک از کشنده هوو کشف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن تماس با 110، پلیس را در جریان موضوع قرار دهند تا با انجام اقداماتی ضربتی سوداگران مرگ در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

توقیف محموله ظروف سرامیکی قاچاق به ارزش 20 میلیارد فرمانده انتظامی استان هرمزگان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ظروف سرامیکی قاچاق به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال در بندرعباس خبر داد.

سردار عزیزا... ملکی گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله بزرگ کالای قاچاق در قالب درپوش شیشه ای با یک دستگاه کامیون کانتینر دار از بندرعباس به تهران ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با تلاش ماموران و کنترل محورهای مواصلاتی ،کامیون مذکور در ایست بازرسی 'شهید میرزایی' بندرعباس شناسایی و در بررسی از مدارک اولیه مشخص شد که بار کامیون هیچ انطباقی با اسناد گمرکی ارائه شده ندارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از کامیون ، چهار هزار و 100 عدد ظروف سرامیکی قاچاق کشف شد که ارزش آنها حدود 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در این زمینه دو متهم دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
ملکی با بیان اینکه قاچاق کالا از عوامل مهم ناامنی اقتصادی در کشور است اذعان داشت: پلیس با قاطعیت و جدیت با قاچاقچیان کالا و افرادی که در این زمینه فعالیت داشته باشند مطابق قانون برخورد می کند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.