×

تلاش کمیسیون قضایی برای اختصاص بخشی از در آمد حاصل از کشف مواد مخدر به سازمان زندان ها

تلاش کمیسیون قضایی برای اختصاص بخشی از در آمد حاصل از کشف مواد مخدر به سازمان زندان ها

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تلاش این کمیسیون برای اختصاص یکصد میلیارد تومان از درآمد حاصل از کشف موادمخدر به سازمان زندان ها خبر داد

تلاش-کمیسیون-قضایی-برای-اختصاص-بخشی-از-در-آمد-حاصل-از-کشف-مواد-مخدر-به-سازمان-زندان-ها وکیل 

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تلاش این کمیسیون برای اختصاص یکصد میلیارد تومان از درآمد حاصل از کشف موادمخدر به سازمان زندان ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، اللهیار ملکشاهی در تشریح دستور کار امروز -دوشنبه- 12کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: نشست امروز در مورد بررسی لایحه بودجه سال 95 بود که در این جلسه معاونان قوه قضاییه، روسای وابسته به دستگاه های قضایی، دانشگاه علوم قضایی و مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و دادگستری حضور داشتند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس ادامه داد: مسئولان سازمان زندان ها اعلام کرده بود با توجه به اینکه زندانیان مواد مخدر را نگهداری می کنند نیاز به افزایش اعتبارات دارد، لذا مصوب کردیم حدود 100 میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از کشف مواد مخدر به سازمان زندان ها تخصیص داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با توجه به افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری، نمایندگان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصویب کردند تا برای تجهیز این ساختمان 12 میلیارد تومان به این سازمان اختصاص یابد.

به گفته ملکشاهی بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری دولت موظف شد تا برای افراد بی گناهی که زندانی می شوند جبران خسارت در نظر گیرند، لذا صندوقی برای این موضوع تشکیل شده بود؛ بر این اساس امروز در کمیسیون تصویب شد تا 10 میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یابد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: از سویی دیگر با توجه به تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف و اجرای آن طی چند ماه آینده، قرار شد 100 میلیارد تومان به اعتبارات شوراهای حل اختلاف اضافه شود، زیرا بر اساس قانون کار باید به اعضای شورا حداقل دستمزد کار پرداخت شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.