×

پیشنهاد خرید تجهیزات مبارزه با مواد مخدر به دولت

پیشنهاد خرید تجهیزات مبارزه با مواد مخدر به دولت

فرمانده نیروی انتظامی گفت در زمینه مبارزه با مواد مخدر اتکای ناجا به سازمان‌های بین‌المللی نیست برای خرید تجهیزات و امکانات کنترل مرزها در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشنهادهای لازم به دولت ارائه شده است تا در بودجه سال95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه درنظر گرفته شود

پیشنهاد-خرید-تجهیزات-مبارزه-با-مواد-مخدر-به-دولت وکیل 

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر اتکای ناجا به سازمان‌های بین‌المللی نیست. برای خرید تجهیزات و امکانات کنترل مرزها در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشنهادهای لازم به دولت ارائه شده است تا در بودجه سال95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه درنظر گرفته شود.

همایش سراسری معاونان و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز گذشته با حضور وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. در این برنامه فرمانده ناجا از انسداد مرزهای همه مناطق دارای اولویت در کشور خبر داد. به گفته سردار حسین اشتری، در این میان، همچنان مناطقی وجود دارند که انسداد نشده‌اند که برای تحقق این هدف، نیازمند تجهیزات الکترونیکی و فیزیکی لازم هستیم، از این‌رو، امیدواریم در سال95 با همکاری و پشتیبانی دولت بقیه مرزها را نیز مسدود کنیم. البته با حمایت‌هایی که انجام می‌شود در حوزه کنترل مرزها توان ناجا برای خرید تجهیزات روز و مبارزه با مواد مخدر در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.

از سوی دیگر، در زمینه مبارزه با مواد مخدر اتکای ناجا به سازمان‌های بین‌المللی نیست و این در حالی است که بیشتر سازمان‌های بین‌المللی به این مسئله قائل هستند که پلیس ایران با جدیت در مقابله با مواد مخدر گام برمی‌دارد و البته سند این مدعا تعداد شهدایی است که تقدیم کرده‌ایم. در این میان، برای صحه گذاشتن بر فعالیت‌های ارزشمند نیروی انتظامی، گزارش‌های سالانه نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر برای برخی از سازمان‌های بین‌المللی ارسال شده تا شاهد تلاش‌های مجدانه نیروی انتظامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر باشند.به گزارش خبرگزاری‌ها، در این همایش فرمانده نیروی انتظامی پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران بود. موضوع دیگری که مطرح شد درباره وضعیت حقوق کارکنان ناجا با توجه به بودجه سال آینده بود. سردار اشتری در این‌باره گفت: در حوزه معیشت و افزایش حقوق کارکنان پیشنهاداتی به ستاد کل نیروهای مسلح و دولت ارائه شده که امیدواریم بتوانیم موافقت این ستاد را درباره این پیشنهادات جلب کنیم.

اما حذف اعدام قاچاقچیان موضوع دیگری بود که از سوی نمایندگان رسانه‌ها مطرح شد. فرمانده ناجا تصریح کرد: باید ببینیم دستگاه قضایی به چه نتیجه‌ای می‌رسد، البته هر اقدامی که بازدارندگی داشته و اثربخش باشد باید به آن عمل کنیم. به گفته وی، بحث برداشتن مجازات اعدام یک بحث قضایی است و در این حوزه باید تابع نظر قوه قضاییه و به مفاد قانونی در این زمینه بود.

 افزایش 40درصدی دستگیری معتادان متجاهر

سخنران دیگر این برنامه رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی بود. سردار علی مویدی در همان ابتدا از برخورد با شبکه‌های اصلی قاچاق و افزایش 40درصدی دستگیری معتادان متجاهر خبر داد. به گفته وی، برخورد و جمع‌آوری معتادان متجاهر از دغدغه‌های اصلی فرمانده ناجا به‌شمار می‌آید. وی خطاب به وزیر کشور پیشنهاد داد که الگوی برخورد و جمع‌آوری معتادان متجاهر در کلان‌شهرها نیز اجرایی شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی درباره پیامدهای خطرناک مواد مخدر به‌ویژه از نوع صنعتی اظهار کرد: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان معروف و سازمان‌یافته در دستور کار همیشگی این مجموعه است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و اقدامات پیش دستانه از توانمندی‌های ناجا استفاده حداکثری شده است، گفت: مبارزه با مواد مخدر صنعتی از اولویت‌های ماست. سردار مویدی با تأکید  بر اینکه ارتقای عملکرد این پلیس از هدف‌گذاری‌های اصلی ما به شمار می‌آید، افزود: کارنامه امسال، نسبت به دهه گذشته از نظر کمیت، کیفیت و محتوا بیانگر عملکرد قاطع و جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر است. وی همچنین به رویکرد اجتماعی پلیس در مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: آموزش‌های حضوری در این حوزه ارتقا یافته و برگزاری نمایشگاه‌ها نیز افزایش داشته است.

 آمار و ارقام در بخش قاچاق مواد مخدر

متلاشی شدن بیش از 2هزار باند قاچاق از ابتدای امسال نیز موضوع دیگری بود که رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی به آن اشاره کرد و اینکه 475تن انواع مواد مخدر نیز در 10ماهه امسال کشف شده است. 51قاچاقچی مسلح در این مدت به هلاکت و 2نیروی پلیس مبارزه با مواد مخدر هم در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان به شهادت رسیدند. در این میان، یکی دیگر از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر برای سال آینده بحث پولشویی و مبارزه با این معضل است که از اقدامات موثر در فرآیند مبارزه با پولشویی بحث مبارزه با مواد مخدر است که پولشویی در این حوزه حاصل قاچاق مواد مخدر است.

به گفته سردار مویدی، در سال گذشته تلاش شد زیرساخت‌های لازم توسط دستگاه‌های مسئول به‌منظور رصد پول‌های کثیف شکل بگیرد که البته با همکاری ستاد کل مبارزه با مواد مخدر، وزیر کشور و هماهنگی نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و ذی‌ربط اقدامات موثری صورت گرفته است. از سوی دیگر، وی یادآور شد: برای مبارزه با مواد مخدر طبیعی، سنتی و صنعتی نیازمند ابزار و تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم. در این راستا، براساس اذعان سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، حمایت سازمان‌های بین‌المللی در حد شعار است، اما در عمل و تخصیص امکانات و تجهیزات، آن‌طور که شایسته است، ابزار و تجهیزات در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. به گفته سردار مویدی، کمک‌های بین‌المللی به‌قدری ناچیز است که قابل بیان و مطرح کردن نیست و بیشترین موانع از سوی کشورهای غربی نیز برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد می‌شود. تاکید وی بر این است که برای مبارزه با این معضل و انجام اقدامات، منتظر حمایت‌های بین‌المللی نمی‌مانیم زیرا با تکیه بر توانمندی و به‌کارگیری تجهیزات داخلی و بومی توانسته‌ایم در دنیا پرچمدار کشف و مبارزه با مواد مخدر باشیم. آخرین اظهارات این مقام مسئول درباره علت برگزاری این همایش بود. به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، این همایش با هدف تحقق سیاست و هدف‌گذاری‌ها در راستای ابلاغ برنامه‌ها و اولویت‌های سال آینده و استفاده از رهنمودهای مسئولان نظام برگزار شده است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.