×

با مشکلات زیادی در اجرای قوانین جدید روبرو هستیم

با مشکلات زیادی در اجرای قوانین جدید روبرو هستیم

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت هر دو قانون جدید مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری از نظر تئوری و نظری در حد عالی است و هیچکس از نظر تئوری نمی تواند ایرادی به این قوانین بگیرد، اما در زمان عمل با مشکلات زیادی در اجرای این قوانین روبرو هستیم

با-مشکلات-زیادی-در-اجرای-قوانین-جدید-روبرو-هستیم

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هر دو قانون جدید مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری از نظر تئوری و نظری در حد عالی است و هیچکس از نظر تئوری نمی تواند ایرادی به این قوانین بگیرد، اما در زمان عمل با مشکلات زیادی در اجرای این قوانین روبرو هستیم.

 حجت السلام والمسلمین محمد مصدق برگزاری نشست‌های علمی با رویکرد کاربردی را یکی از ضروریات آموزش قضات عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر و با تصویب و لازم الااجرا شدن دو قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری، متاسفانه رویه‌های گوناگونی در کشور حاکم می‌شود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی برای قضات کمک می‌کند تا در خصوص یک موضوع خاص در پرونده ای رویه واحد اتخاذ شود و قضاتی که از استان‌های مختلف در این نشست‌ها شرکت می‌کنند این رویه ها را به استان های خود می‌برند و در نتیجه به مرور رویه واحد در کل کشور ایجاد می‌شود.

مصدق گفت: در حال حاضر هر دو قانون جدید مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری از نظر تئوری و نظری در حد عالی است و هیچکس از نظر تئوری نمی تواند ایرادی به این قوانین بگیرد، اما در زمان عمل با مشکلات زیادی در اجرای این قوانین روبرو هستیم.

وی یکی از بزرگترین مشکلات قوانین جدید را ابهامات موجود در این دو قانون عنوان کرد و گفت: قبل از اینکه لایحه این قوانین به دولت برود و در مجلس تصویب شود باید از تجربیات قضاتی که پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنند استفاده می‌شد و بعد از جمع‌بندی آنها قانون برای تصویب ارسال می گردید.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: در شرایطی که این قوانین به تصویب رسیده است برگزاری نشست‌های علمی و کاربردی برای قضات بسیار کارگشاست و این در شرایطی است که باید از اساتیدی در نشست‌ها بهره گرفت که مسایل را به صورت کاربردی مطرح می کنند.

وی گفت: در این نشست ها باید مباحثی را عنوان کرد که مشکلات امروز محاکم قضایی است و نباید به مشکلات تئوری ورود کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.