×

کاهش 14 درصدی جرایم نیروهای مسلح استان بوشهر

کاهش 14 درصدی جرایم نیروهای مسلح استان بوشهر

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر از کاهش 14 درصدی جرایم نیروهای مسلح استان در ده‌ ماهه سال 1394 خبر داد

کاهش-14-درصدی-جرایم-نیروهای-مسلح-استان-بوشهر

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر از کاهش 14 درصدی جرایم نیروهای مسلح استان در ده‌ ماهه سال 1394 خبر داد.

 سیدمحمدرضا بحرالعلوم اظهار کرد: این موفقیت حاصل نشده جز با تلاش و همکاری فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و برگزاری کلاس‌های آموزشی در یگان‌های نظامی و انتظامی استان.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات منفی فرار از خدمت بر جامعه نیروهای مسلح گفت: قطعاً زمینه‌های هر جرمی در گذر زمان با تغییراتی مواجه می‌شود و نادیده گرفتن این تغییرات و زمینه‌های جدید ما را در فهم ایرادات و موانع موجود و یافتن راه‌حل‌های ممکن و در دسترس، دچار اشتباه محاسباتی خواهد کرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر درباره علل زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راهکارهای کاهش پیشگیری از آن گفت: علل و عوامل متعددی در این خصوص نقش دارند؛ از جمله مشکلات مالی و اقتصادی خانواده‌ها، مشکلات خانوادگی و وابستگی به خانواده، نداشتن انگیزه خدمتی، یکنواختی خدمت و عدم وجود پویایی، وجود تناقض در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب برخی قوانین و دستورالعمل‌هایی که موجب تضعیف روحیه خدمتی شده‌اند.

بحرالعلوم با بیان اینکه در سیاست جنایی کشور ما رویکرد مقنن در جرایم غیرمهم اصولاً بر کیفرزدایی است، گفت: پیشگیری کیفری در این جرایم نمی‌تواند زیاد مثمرثمر باشد؛ بنابراین محور اصلی، پیشگیری فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: اقداماتی که از بروز جرم فرار از خدمت در یگان‌ها جلوگیری می‌کند باید بررسی شود و فرماندهان تدابیر مناسبی در رفع مشکلات و گرفتاری سربازان داشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.