×

خرید و فروش مواد محترقه جرم محسوب میشود

خرید و فروش مواد محترقه جرم محسوب میشود

قانون- حمل، نگهداری، خـــرید و فروش و توزیع و ساخت و مونتاژ مواد محترقه جرم محسوب و از 91 روز تا 2 سال حبس برای مرتکبین اینگونه جرایم در نظر گرفته شده است

خرید-و-فروش-مواد-محترقه-جرم-محسوب-میشود

قانون- حمل، نگهداری، خـــرید و فروش و توزیع و ساخت و مونتاژ مواد محترقه جرم محسوب و از 91 روز تا 2 سال حبس برای مرتکبین اینگونه جرایم در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و شور و شوق مردم بویژه کــــودکان و نوجوانان در استقبال از سال جدید متأسفــــانه تعدادی افراد فرصت‌طلب و سودجو به بهانه چهارشنبه آخـر سـال (چهارشنبه سوری) اقدام به تهیه و توزیع انواع مواد محتـــــــرقه انفجاری و آتش‌زا بین مـــردم می‌کنند.

از آنجا که خریداران اینگونه مواد را اکثرا جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که با به‌کارگیری این گونه مواد در معابر عمومــــــی شهرها و مـــراکز پرجمعیت باعث ایجـاد صداهای مهیب انفجاری‌، رعب و وحشت و سلب آسایش شهروندان شده و به تبع آن زمینه اخلال در نظم و آسایش عمومـــی و ایجاد مزاحمت برای بانوان و اطفال را فراهم می‌کند به نحـــوی که در طول سالیان گذشته بر اثر اقدامات مذکور و احتــراق چنین موادی تعدادی از هموطنان عزیز خصوصـــاً اطفال و نوجوانان به لحاظ انفجار یا احتراق جان خود را از دست داده یا دچار صدمــات شدید و غیر قابل جبرانی شده‌اند و در برخی موارد نیز خسارات مالی فراوانی به مردم و استفاده کنندگان آنها واردشده است.

با عنایت به مراتب فـوق از آنجـا که ارتکاب چنین اعمالی زیبنده مردم اصیل، فهیم و با فرهنگ ایرانیان نیست، از طرف دیگر به موجب قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب 7/6/1390 حمل، نگهداری، خـــرید و فروش و توزیع و ساخت و مونتاژ مواد محترقه جرم محسوب و از 3 ماه و یک روز تا 2 سال حبس برای مرتکبین اینگونه جرایم در نظر گرفته شده است. لذا مراجع قضـایی و انتظامی با توزیع کنندگان بویژه واحدهای صنفی متخلف و استفاده کنندگان خطرساز قاطعانه برخورد و اقدام قانونی و قضایـــی را معمول خواهند داشت.

بنابراین از عموم مردم شریف استان زنجان تقاضا دارد هرگونه اطلاعاتی در این زمینه را به دادسراهای استان و نیروهای انتظامی اعلام کرده و از خرید مواد محترقه بخصوص توسط فرزندانشان جداً جلوگیری کنند. ضمناً تمامی واحدهای صنفی که اقدام به نگهداری و خرید و فروش مواد محترقه می‌کنند توسط امــاکن نیروی انتظامی پلمپ خواهند شد.

منبع : رسانه قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.