×

موافقت قاضی آمریکایی با رفع اتهامات ایرانی آزاد شده در آمریکا

موافقت قاضی آمریکایی با رفع اتهامات ایرانی آزاد شده در آمریکا

قاضی آمریکایی که نسبت به عفو یکی از زندانیان ایرانی مبادله شده میان تهران و واشنگتن اعتراض کرده بود با رفع اتهامات وی موافقت کرد

موافقت-قاضی-آمریکایی-با-رفع-اتهامات-ایرانی-آزاد-شده-در-آمریکا وکیل 

قاضی آمریکایی که نسبت به عفو یکی از زندانیان ایرانی مبادله شده میان تهران و واشنگتن اعتراض کرده بود با رفع اتهامات وی موافقت کرد.

 کوین کاستل، قاضی فدرال آمریکایی چندی پیش در اعتراض به رفع اتهامات علیرضا معظمی گودرزی که در جریان تبادل زندانیان با ایران آزاده شده بود تهدید کرد که حکم عفو وی را باطل خواهد کرد.

این زندانی ایرانی دو ماه پیش به عنوان بخشی از قرارداد تبادل زندانیان با ایران آزاد شده که در آن تهران نیز پنج آمریکایی محسوب در ایران را به طور هم‌زمان آزاد کرد.

علیرضا معظمی متهم شده بود که در سال 2012 تلاش کرده است برای ایران قطعات هواپیمایی شامل تجهیزاتی که در هواپیماهای نظامی کاربرد دارند، خریداری کند.

این قاضی منطقه‌ای فدرال در نیویورک از دولت خواسته بود تا درباره‌ی دلایل واقعی رفع اتهامت آقای معظمی توضیح دهد. اکنون که وی با رفع این اتهامات موافقت کرده است، تنها چالش قضایی پیش روی دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا حل می‌شود.

بر اساس این گزارش، در توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، هفت زندانی ایرانی در قبال آزادی پنج زندانی آمریکایی آزاد شدند و برای 13 ایرانی خارج از مرزهای آمریکا نیز قرار منع تعقیب بین‌المللی صادر شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.