×

72 درصد مردم از عملکرد شورای حل اختلاف رضایت دارند

72 درصد مردم از عملکرد شورای حل اختلاف رضایت دارند

معاون قوه قضائیه و رئیس شورای حل اختلاف کشور موفقیت شوراهای حل اختلاف را نتیجه همت مردم و پایمردی و کمک قضات دانست و گفت در ارزیابی بازرسی کل کشور مشخص شده که 72 درصد مردم از عملکرد این شوراها رضایت دارند

72-درصد-مردم-از-عملکرد-شورای-حل-اختلاف-رضایت-دارند وکیل 

 معاون قوه قضائیه و رئیس شورای حل اختلاف کشور موفقیت شوراهای حل اختلاف را نتیجه همت مردم و پایمردی و کمک قضات دانست و گفت: در ارزیابی بازرسی کل کشور مشخص شده که 72 درصد مردم از عملکرد این شوراها رضایت دارند.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی احمدی میانجی روز شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان شورای حل اختلاف استان البرز، افزود: دست اندرکاران بعد از چند سال خدمت در این عرصه پابرجا تر و محکم تر ادامه مسیر می دهند.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مکلف شده که 20 درصد از استخدام های سال 95 به بعد را به شوراهای حل اختلاف اختصاص دهد، گفت: برخی تصور داشتند شورای حل اختلاف عمرکوتاه دارد اما خوشبختانه بعد ازسالها بسیار خوب و مستحکم به کارخود ادامه می دهد.

احمدی میانجی تصریح کرد: شورای حل اختلاف هم مورد تایید رهبری و هم رئیس جمهوری است و درسال 84 که خدمت رهبری رسیدیم، درباب کم شدن زندانی های زندان ها، فرمودند آسیب شناسی شورای حل اختلاف می تواند دراین زمینه بسیار کارگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری نیز در سخنرانی هفتم تیر خود در جمع قضات توصیه کردند شورای حل اختلاف را تقویت کنید چون به مردم خدمت می کنند.

معاون قوه قضائیه یکی ازمهمترین دغدغه های شورای حل اختلاف درشرایط فعلی را مسئله نیروی انسانی ذکرکرد وافزود: بیشتر کارکنان شورای حل اختلاف افرادی هستند که دارای تجربه هستند و دغدغه دراین زمنیه وجود ندارد و مهمترین دغدغه نیروهای جوان کارمند شوراهای حل اختالاف است.

احمدی میانجی با تتاکید براینکه در کشور ما نیروی جوان و باسواد فراوان است، گفت: این یک فاجعه است برای کشوی که نیروهای تحصیل کرده آن با مدارک کارشناسی و ارشد خود را مخفی می کنند و با مدرک دیپلم در آزمون ها شرکت می کنند.

وی درخصوص پرداختی های شورای حل اختلاف اظهارکرد که این پرداختی ها محدود است اما درسال 95به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای حل اختلاف کشور با توصیه به قضات خاطرنشان کرد که یکی از ویژگی های انسان خوب داشتن اخلاق نیکو است که این مورد به قضات کمک زیادی می کند و حتی اگر می خواهیم متهم را مجازت کنیم، با اخلاق نیکو برخورد کنیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.