بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سلمان محمدی آگاه
آدرس : اصفهان - خیابان شیخ مفید - خدفاصل چهارراه رکن الملک و چهارراه دهش ساختمان پندار طبقه 2 واحد 4
وب سایت سلمان محمدی آگاه وکیل پایه یک و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
احمد حیدری
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت احمد حیدری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

آنچه درباره تبلیغات انتخابات در قانون آمده است

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 03-12-1394
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
آنچه درباره تبلیغات انتخابات در قانون آمده است

یک حقوقدان گفت: تبلیغات انتخاباتی شرایط خاصی دارد و جرم‌انگاری شده است؛ به این صورت که برخی از اعمال ممکن است تبلیغی تلقی نشوند و خلاف قوانین باشند، این اعمال نه تنها تبلیغ محسوب نمی‌شوند بلکه جرم هستند.

سیدمحمدصادق آل‌محمد ، اظهار کرد: مطابق اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود و این آرای عمومی نیز قطعا از سوی قوه مقننه تجلی پیدا می‌کنند. به این دلیل که قوه مقننه طبق قانون اساسی، نهادی است که ریشه در آرای عمومی دارد و مظهر اراده عام ملت ایران است که در آن سرنوشت اجتماعی و سیاسی مردم رقم می‌خورد.

وی با اشاره به تخلفات تبلیغاتی انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در اصول 62 تا 70 قانون اساسی در مبحث اول فصل ششم قانون اساسی، مقرراتی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی وضع شده است. در اصل 62 قانون اساسی به صراحت بیان شده که مجلس شورای اسلامی از نمایندگان ملت که به طور مستقیم و با رای مخفی انتخاب می‌شوند، تشکیل می‌شود. شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان و همچنین کیفیت انتخابات را «قانون» معین می‌کند.

آل‌محمد ادامه داد: بر اساس این اصل، قانونی تصویب شده است و آیین‌نامه‌ اجرایی دارد.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس از جمله موضوعات مهمی است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره مورد نظر بوده است.

وی بیان کرد: آشنایی انتخاب‌کنندگان از خصوصیات، ویژگی‌ها و توانمندی‌های انتخاب‌شوندگان و آگاهی عموم از وضعیت داوطلبان نمایندگی امری ضروری و با اهمیت است.

این حقوقدان اظهار کرد: تا زمانی که در کشور حزب ایجاد نشود، مردم در احزاب مختلف شرکت نداشته باشند و از طریق احزاب، داوطلبان ورود به مجلس را شناسایی نکنند، بسیار مشکل است که گفته شود مردم با آگاهی کامل به پای صندوق‌های رای می‌روند.

عضو کانون وکلای دادگستری گفت: تبلیغات جزو برنامه کاری هر نماینده است تا از طریق آن خود را معرفی کند. معرفی نمایندگان نیز از طریق تبلیغات صورت می‌گیرد. تبلیغات وسیله موثری برای آشنا شدن نسبی انتخاب‌کنندگان و رای‌دهندگان با داوطلبان است.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی نیز باید مطابق با قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن باشد که در قانون و آیین‌نامه شرایطی برای تبلیغات مطرح شده است. بنا بر این قانون، فعالیت تبلیغاتی از طریق وسایل عمومی و دولتی ممنوع است و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

آل‌محمد ادامه داد: فعالیت تبلیغاتی نامزدهای نمایندگی 8 روز قبل از روز اخذ رای چه در مرحله اول یا مرحله دوم آغاز می‌شود و تا 24 ساعت پیش از اخذ رای ادامه خواهد داشت. پس از این مهلت تعیین شده، تبلیغات و نصب هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه‌های تبلیغاتی ممنوع است.

وی با اشاره به تبصره 2 ماده 59 قانون انتخابات گفت: این قانون مقرر داشته که نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادها، ادارات و موسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به شکل درج آگهی ندارند. به این صورت که هیچ روزنامه‌ای که متعلق به دولت یا جزو نهادهای دولتی یا نشریات سازمان‌ها و مؤسسات دولتی است، به هیچ عنوان حق تبلیغات برای نامزدها را ندارند.

این وکیل دادگستری با اشاره به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن اظهار کرد: این قانون در سال 78 وضع و تصویب شده است و به قوت خود باقی است. بسیاری معتقدند که پس از سال‌هایی که از وضع قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، ممکن است مقداری کهنه شده و با مقتضیات روز منطبق نباشد.

آل‌محمد گفت: نامزدهای نمایندگی باید طرفداران خود را به نحو مقتضی توجیه کنند تا طرفداران نیز از پاره کردن یا محو آثار تبلیغاتی سایر نامزدها و همچنین از تبلیغ علیه نامزدهای انتخاباتی دیگر خودداری کنند.

عضو کانون وکلای دادگستری بیان کرد: تبلیغات جنبه مهم و شرایط خاصی دارد و جرم‌انگاری شده است؛ به این صورت که برخی از اعمال ممکن است تبلیغی تلقی نشوند و خلاف قوانین باشند، این اعمال نه تنها تبلیغ محسوب نمی‌شوند بلکه جرم هستند.

وی با اشاره به یکی دیگر از موارد آیین‌نامه گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی، مکان‌های مناسبی را برای ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین نمایند.

منبع : ایسنا
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

فراخوان شورای نگهبان جهت بهره مندی از نظرات کارشناسان در راستای سیاست های کلی انتخابات
شورای نگهبان پس از پایان فرآیند انتخابات نمی تواند صلاحیت یک نماینده را رد کند
طرح استفساریه قانون انتخابات ، مغایر با قانون اساسی ، FATF نیازمند مصوبه مجلس
تایید طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
درخواست وزیر کشور برای شناسایی عوامل انتشار عکس های منتسب به مینو خالقی
نظر شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اطلاعیه شماره 5 هیات مرکزی نطارت بر انتخابات درباره چگونگی اعلام شکایت
مردم برای انتخابات کاندیداها به نهار و شام دادن ها توجه نکنند
تصویب مقرره ای برای تشکیل پلیس ویژه انتخابات
نگاهی دیگر به جایگاه و اختیارات مجلس در جمهوری اسلامی ایران

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
چکونه وصیت نامه تنظیم کنیم ؟ جرم مطبوعاتی چیست ؟ مفهوم طلاق توافقی و غیر توافقی مرگ 165 عابر پیاده در 9 ماهه سال جاری تعیین رییس هیات موسس و هایت امنا بر عهده هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد است دو پسر بچه در آتش خشم نامادری سوختند ، اعترافات نامادری سنگدل بخشش اولیای دم ، 3 محکوم را از قصاص نفس رهایی بخشید سازمان‌ها و مراکز اداری بهای سالیانه اجاره زمین‌های موقوفه را بپردازند انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و 3 اپراتور تلفن همراه رای شماره 680 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:اطلاق مصوبه شورای اسلامی شهر زرین شهر در قسمتهای تعیین عوارض بهره برداری و افتتاحیه رای شماره های 697 و 698 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر بازرگان در خصوص اخذ عوارض حق تفکیک رای شماره 683 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بندهای 1 و 2 مصوبه چهارصد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص عوارض تابلو بررسی تحولات نقنینی امر آمر قانونی - بخش چهارم و پایانی بررسی تحولات تنقینی امر آمر قانونی - بخش سوم بررسی تحولات تقنینی امر آمر قانونی - بخش اول بررسی تحولات تقنینی امر آمر قانونی - بخش دوم زمانی که تن آدمی گران تر از جان آدمیت می شود ضرورت ساماندهی عکاسان و فیلمبرداران یزد دستگیری ها با دلایل باشد ، از دستگیری فله ای افراد در قالب طرح جلوگیری شود حق رفاه و تامین اجتماعی